Fany îşi întăreşte poziţia în nordul judeţului, Bus Trans se "mută" la Cluj

Fany îşi întăreşte poziţia în nordul judeţului, Bus Trans se
Cea mai mare licitaţie de transport rutier de persoane din ultimul an de la Cluj a stabilit câştigători pentru două grupe de trasee şi pentru doar trei trasee individuale.

Consiliul Judeţean a anunţat miercuri câştigătorii ultimei atribuiri pe care a organizat-o, în urma întrunirii comisiei paritare. Între traseele scoase la licitaţie la acest început de 2017 se află şi două grupe. Este vorba despre Dej - Valea Unguraşului, Dej - Batin, Deş - Nireş şi despre Dej - Mintiu Gherlii - Geaca, Dej - Cluj-Napoca, Dej - Mintiu Gherlii - Feldioara.

Povestea celor două grupe este alambicată. În 2013, la atribuirea electronică, reprezentantul Autorităţii Judeţene de Transport (AJT) a introdus greşit datele în sistem; ca urmare, acolo unde existau grupe s-au licitat până la urmă trasee individuale. Grupele sunt alăturări de trasee individuale, realizate pe criterii geografice şi economice. Această parte a Hotărârii de Consiliu Judeţean a fost contestată de mai mulţi transportatori şi atacată în instanţă de prefect. În 2016, Curtea de Apel Cluj a dat un verdict definitiv: anularea rezultatelor licitaţiei pe traseele respective şi scoaterea grupelor la concurs. A apărut însă o nouă problemă. Judecătorii au uitat în afara minutei două dintre grupe. Aşa se face că cele zece grupe cuprinse în verdictul judecătorilor au fost licitate în luna mai a anului trecut, iar cele două care lipsesc, acestea din zona Dejului, abia în 2017.

Astfel, grupa Dej - Valea Unguraşului, Dej - Batin, Deş - Nireş a fost câştigată de Costrans, o societate din Dej. Aceasta a strâns 44,30 puncte. Pe de altă parte, compania Fany a obţinut grupa Dej - Mintiu Gherlii - Geaca, Dej - Cluj-Napoca, Dej - Mintiu Gherlii - Feldioara. Punctajul obţinut a fost mic, dar suficient: 15,66. E important de subliniat, pentru cunoscători, că în cazul celor două grupe nu a funcţionat criteriul de departajare al vechimii, la fel ca la precedenta licitaţie pe grupe.

Fany a mai câştigat un traseu la licitaţia din 13 martie: Gherla - Sava - Cluj (42 de puncte). Având în vedere că mai operează curse Cluj - Dej, dar şi Cluj - Baia Mare, se poate spune că Fany şi-a întărit consistent prezenţa în zona de nord a judeţului.

Alte două trasee scoase la licitaţie, Cluj - Recea Cristur şi Cluj - Sărata, au fost adjudecate de Bus Trans, cu 19, respetiv 20 de puncte. Bus Trans, o societate cu sediul social la Râmnicu Vâlcea, îşi mută, iată, tot mai mult activitatea spre Cluj. De altfel, Cluj - Gherla, al firmei vâlcene, este unul dintre traseele de mare succes ale judeţului.

Consiliul Judeţean a scos la licitaţie în total 38 de curse. Cele mai multe sunt curse „orfane", pe care transportatorii nu s-au înghesuit să le opereze şi pentru care nu s-a găsit nici acum cineva interesat. Motivul este legat de numărul redus de călători sau, după caz, de starea proastă a drumurilor.

 

 

 

Comenteaza