Video Foto În Viena s-au introdus autobuzele electrice fără șofer. Clujul vrea cu hidrogen

În Viena s-au introdus autobuzele electrice fără șofer. Clujul vrea cu hidrogen
Minibuzele franceze Navya au devenit deja funcționale în Austria | Foto: Wiener Linien
În Viena s-au introdus autobuzele electrice fără șofer. Cum se comportă în trafic
În Viena s-au introdus autobuzele electrice fără șofer. Cum se comportă în trafic

Autoritățile locale din Viena au pus în circulație mai multe minibuze electrice și fără șofer. După ce au fost testate cu succes, autobuzele autonome deservesc deja locuitorii celui mai modern cartier al capitalei austriece.

Implementarea acestor supervehicule este rezultalul proiectului “Auto.Bus – Seestadt”, finanțat de Ministerul Federal al Transporturilor, Inovării și Tehnologiei, ca parte a programului “Mobilitatea viitorului”, conform portalului Constanța.ro.  Directorul Wiener Linien, Günter Steinbauer, a explicat că aceste noi autobuze pot schimba pentru totdeauna traficul în oraşe.

Proiectul companiei de transport public din Viena își propune sporirea în mod durabil și sustenabil a eficienței transportului de persoane și totodată asigurarea operațională a autovehiculelor autonome.

Scopul final este testarea unei linii de autobuz în cartierul Seestadt, din nord-estul orașului, în condiții de trafic, cu staționări și orar normal de funcționare. Steinbauer este determinat să transforme total transportul public al orașului: “Ca furnizor de transport public, vom fi mereu în prim plan”.

În prezent, miniautobuzele autonome merg cu 12 k/h și au 10 stații. Un vehicul poate transporta până la 10 persoane. Într-o primă fază, în fiecare mașină va exista și un operator, pentru a monitoriza orice mișcare.

În cazul sesizării unor probleme, șoferul va putea prelua comanda, autobuzul urmând să fie condus manual. Aceste vehicule de ultimă generație sunt marca Navya, o companie franceză specializată în vehicule autonome de toate tipurile.

În iulie 2018, Navya a reușit să se finanțeze cu 38 de milioane de euro, printr-o ofertă publică lansată pe Bursa Paneuropeană Euronext Paris. O lună mai târziu a mai primit 30 de milioane de la Banca Europeană de Investiții. Vehiculele Navya se mai află în circulație în SUA (Las Vegas), Singapore și Norvegia (Oslo).

Două premiere la Cluj. Dar cu șofer

Cluj-Napoca a fost primul oraș din România care a introdus autobuze electrice în flota sa de transport în comun, iar până în iulie operatorul local va avea 41. Primele 11 au fost achiziţionate din fonduri elveţiene, iar alte 30 vor fi cumpărate prin fonduri ale Uniunii Europene (UE). Ele au prețuri cuprinse între 0,6 și 1 milion de euro şi sunt produse de Solaris Bus & Coach (Polonia). "Până în 2025 tot transportul public din oraș va fi nepoluant", a declarat primarul Clujului. 

VEZI Clujul vrea autobuze cu hidrogen 

Compania Van Hool (Belgia) a prezentat la București un autobuz cu hidrogen, la 650.000 de euro. "Sunt doar 160 în lume. Costurile sunt mai mari pentru stațiile de încărcare. Aceasta durează doar șapte minute pentru 150 km. UE este dispusă să acorde stimulente și noi ne-am înscris pe această linie de a achiziționa autobuze cu hidrogen", a spus Emil Boc. 

Comenteaza