Informaticienii din Cluj, mai uşor de racolat decât bucureştenii

Informaticienii din Cluj, mai uşor de racolat decât bucureştenii
Candidații din sectorul tehnologiei informaţiei (IT) din vestul țării sunt mult mai disponibili pentru interviurile de angajare decât bucureștenii. Deși în România rata de retenție a specialiștilor este problematică în toate orașele care concentrează companii din IT, există diferențe între București, Cluj şi Timişoara, potrivit unui studiu realizat de agenţia de recrutare Smartree.

„În cazul în care primesc propuneri pentru noi oportunități de colaborare, candidații din Cluj-Napoca și Timișoara sunt mult mai deschiși și interesați de noi provocări, comparativ cu cei din București. În capitală, din 10 candidați abordați de către recruiteri, doar unul e interesat să ajungă la un interviu”, menționează Raluca Peneș, reprezentant al Smartree. În ultimii s-au remarcat foarte mult investitori străini care au deschis birouri în aceste orașe, angajând specialiști IT de pe piața locală, abordare încurajată și de instituțiile de învățământ din zonă. 
 
Rata de retenție a specialiștilor din domeniul IT a scăzut în ultimii ani, în condițiile competiției tot mai ridicate de pe piață, odată cu deschiderea de birouri locale de către companiile multinaționale de top. Angajatorii trebuie să abordeze metodele de fidelizare a angajaților dintr-o perspectivă mult mai complexă, care să cuprindă aspecte diverse, potrivit Smartree. Companiile IT trebuie să fie atente la cerințele angajaților și ale candidaților, la modul în care sunt implementate anumite instrumente de atragere, motivare și retenție a specialiștilor.

Aşteptările informaticienilor: salariu, program, avansare

Pentru tinerii aflați la început de carieră, un program de lucru flexibil, un plan de dezvoltare a carierei bine structurat și prezentat în momentul angajării, o diversificare permanentă a activităților cuprinse în fișa de post sau a potențialelor proiecte în care aceștia sunt implicați pot reprezenta metode de retenție de succes. Pentru angajații cu vârste de peste 35 de ani sunt mult mai importante aspecte precum stabilitatea în firmă, salariul și mediul de lucru.
 
Un top al preferințelor așteptărilor din partea angajaților include salariul atractiv, programul de lucru flexibil, posibilitatea avansării rapide, distanța de acasă la birou. Foarte importantă este şi aprecierea pe care o primesc la serviciu, feedback-ul pozitiv din partea angajatorilor. Specialiștii din IT sunt foarte interesați de flexibilitatea din partea companiei, posibilitatea de dezvolta noi competențe, deschiderea din partea superiorilor, prin oportunitatea de a-i include în discuții libere și constructive.

Juniorii din IT migrează de la o firmă la alta

Principalele motive pentru care angajații din IT renunță la un loc de muncă sunt salariul, programul inflexibil, distanța prea lungă de acasă la birou, lipsa beneficiilor extrasalariale, senzația că nu mai pot progresa, lipsa aprecierii față de munca depusă. Cei care iau cel mai ușor decizia de a pleca sunt juniorii, generație mai deschisă la noile provocări din piață și la oportunitățile privind noi joburi, conștienţi de faptul că o eventuală mărire de salariu în compania de acum va fi mai mică față de salariul pe care îl pot obține de la început la altă firmă. 

Tinerii specializați în IT nu percep primul lor loc de muncă ca fiind o colaborare pe termen lung, în cadrul căreia să dedice ore suplimentare sau să fie implicați în aceleași proiecte pentru o perioadă îndelungată. În cazul lor, provocările din piață sunt atât de tentante, încât ei nici măcar nu mai trebuie să aplice pentru un nou job, fiind contactați zilnic de către potențiali angajatori.

Seniorii sunt mai reținuți când vine vorba de schimbarea locului de muncă. Atunci când iau această decizie, sunt pe deplin convinși că au făcut o alegere potrivită, după ce au făcut o cercetare despre compania respectivă, atât obținând informații direct din piață, cât şi de pe internet. Experiența acumulată îi ajută atunci când își evaluează un eventual viitor angajator din punct de vedere organizațional, al obiectivelor și al strategiilor de business. Smartree procesează 450.000 de angajați anual, și are 150 de clienți, companii multinaționale și cu capital românesc.

Comenteaza