Kaufland, amendată pentru produse neconforme la Cluj

Kaufland, amendată pentru produse neconforme la Cluj

Inspectorii sanitari au oprit definitiv sau temporar de la comercializare produse neconforme găsite la Cluj, pentru deficiențele constatate aplicând amenzi de 135.000 de lei.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a primit 150 de reclamații de la clienții magazinelor Kaufland, la nivel național, conform Wall Street. Ei s-au plâns de nerespectarea distanțării sociale, de faptul că nu se poartă mască de protecție, de diferențele între prețul afișat la raft și cel de la casa de marcat, de produse expirate sau promoții înșelătoare.

În urma controalelor realizate, inspectorii sanitari au găsit alimente expirate, personal care nu purta mască de protecție și practici înșelătoare privind originea produsului. ANPC a amendat mai multe magazine Kaufland cu 0,5 milioane de lei. În Cluj, inspectorii au suspendat activitatea până la încetarea practicii comerciale incorecte, au dispus înlocuirea produselor cu defecte și au cerut restituirea contravalorii produselor neconforme.

În perioada februarie – august au fost înregistrate 155 de petiții referitoare la magazinele Kaufland la Comisariatele Regionale pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) din Cluj, Brașov, Timiș, Iași, Dolj, Galați, Prahova, București-Ilfov.

Inspectorii au constatat legume sau fructe cu modificări organoleptice, fiind retrase definitiv de la comercializare; produse neconforme sau expirate; legume și fructele cu subgramaj; diferență de preț între cel de raft și cel încasat la case; nerespectarea prețului afișat pe site-ul propriu; comercializarea de produse cu ambalajul deteriorat; etichetare incompletă sau incorectă la diverse produse.

Alte nereguli sunt practici înșelătoare privind originea produsului; lipsa informațiilor privind țara de origine la legume și fructe; lipsa informării privind desfășurarea unor promoții; informare incorectă și incompletă la produsele ecologice; produse cu termen de valabilitate ilizibil sau fără traducere în română.

În zona de patiserie, personalul nu purta corect masca de protecție, iar echipamentul nu era complet steril; ambalajele produselor erau depozitate direct pe paviment; nu se respectau temperaturile de depozitare menționate de producător pe etichetă în cazul produselor alimentare; existau produse congelate, depozitate în vitrine frigorifice, care prezentau depunere de gheață în exces.

Comenteaza