Legea „51%" care obligă supermarketurile să vândă produse româneşti va încuraja parteneriatele dintre producătorii de alimente şi marile reţele comerciale

Legea „51%
Legea nr. 321/2009, care prevede între altele obligativitatea ca minimum 51% din produsele alimentare distribuite în reţelele de retail să fie româneşti, va încuraja formarea lanţurilor scurte de aprovizionare prin parteneriate între producători şi comercianţi.

„Lanţul scurt a rămas să fie definit ca parteneriat între producători şi comercianţi. E o definire mai corectă decât lanţul scurt, care poate fi valabil la legume şi fructe, dar nu şi la panificaţie, carne şi alte produse procesate", a declarat pentru MEDIAFAX Aurel Popescu, preşedintele patronatului Rompan, după o dezbatere pe tema Legii 321 desfăşurată miercuri la Comisia pentru Agricultură a Camerei Deputaţilor.

Referitor la definirea produselor ca fiind autohtone, „dezbaterea a clarificat problematica ingredientelor, în sensul că - pentru a fi recunoscute ca româneşti - produsele trebuie să provină din ferme româneşti sau să fie procesate pe teritoriul României", a mai spus liderul patronal.

Potrivit Legii 321, comercianţii cu cifră de afaceri mai mare de două milioane de euro sunt obligaţi să expună la rafturile cu produse proaspete (fructe, legume, carne) bunuri aduse pe lanţul scurt de aprovizionare (deci majoritatea româneşti). În lege e precizat şi faptul că, prin excepţie, necesarul de produse alimentare poate fi completat cu produse din afara lanţului scurt de aprovizionare în baza unui ordin al ministrului Agriculturii şi în urma consultării entităţilor din cadrul organizării comune de piaţă.

 

Comenteaza