Linia feroviară Cluj-Napoca – Oradea va fi modernizată cu două milioane de euro, bani din PNRR

Linia feroviară Cluj-Napoca – Oradea va fi modernizată cu două milioane de euro, bani din PNRR
| Foto: facebook.com/cfrcalatoricluj.ro

Costul reabilitării și electrificării pentru linia de tren Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor este de aproximativ două miliarde de euro, conform indicatorilor tehnico-economici propuși de Ministerul Transportului spre aprobare în Guvern, potrivit economedia.ro.

Acest proiect de infrastructură feroviară ar urma să fie al doilea cel mai mare dintre cele propuse spre finanțare prin PNRR după cel al liniei Caransebeș – Timișoara – Arad de pe Magistrala 900, al cărui buget prins în PNRR este de 1,301 miliarde de euro.

Pentru Magistrala 300 (Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor), România a solicitat finanțare prin PNRR de aproximativ 1,294 miliarde de euro.

166 de km este lungimea tronsonului de cale ferată Cluj-Napoca - Oradea – granița cu Ungaria (Episcopia Bihor). Durata de viață de 100 de ani a unor poduri care fac parte din această magistrală a fost depășită. Instalațiile sunt uzate și la limita condițiilor tehnice menționează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului în care se cere aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Proiectul are ca obiectiv creșterea vitezei la 120 km/h pentru trenurile de călători pe întregul traseu și 80km/h pentru garniturile de marfă. Viteza maximă va fi de 160km/h.

Valoare proiectului este de 9,5 miliarde de lei, cu un termen de execuție de 4 ani. Pe unele zone ale traseului se vor mări razele curbelor pentru a îmbunătăți condițiile de circulație în regim de viteză.

Licitația pentru execuţie este întârziată, afirmă Drulă

Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor, a precizat săptămâna trecută că investiția de aproximativ două miliarde de euro este întârziată întrucât nu a fost lansată licitația pentru execuția acesteia, cu toate că era stabilit un calendar accelerat.

,,Magistrala de cale ferată Cluj – Oradea: alt proiect de aproape 2 miliarde de euro cu finanțare din PNRR, unde discutasem cu conducerea CFR un calendar accelerat pentru lansarea licitației de lucrări, dar de care se pare că s-a ales praful”, a Drulă pe pagina sa de Facebook.

În februarie 2020, a fost estimat un cost mai mic pentru această lucrare (7,3 miliarde de lei), iar lansarea licitației era prevăzută pentru martie 2020, conform afirmațiilor fostului ministru Lucian Bode. În cele din urmă, lansarea licitației de proiectare și execuție se realizează cu o întârziere de aproximativ doi ani.

(Editor web: Sergiu Tămaș)

Comenteaza