Metroul de Cluj, prezentat guvernului. "Îl vrem și în alte mari orașe din țară"

Metroul de Cluj, prezentat guvernului. "Îl vrem și în alte mari orașe din țară"
Ministrul transporturilor, la prezentarea investițiilor în infrastrastructură din Ardeal, de la Cluj

Ministrul transporturilor, Lucian Bode, a prezentat proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea notei de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții de la Cluj.

Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

Proiectul are denumirea "tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida - etapa I a sistemului de transport metropolitan Rapid Cluj, magistrala I de Metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea - componenta 1, magistrala I de metrou, județul Cluj".

"Valoarea estimată a proiectului este de 1 miliard de euro, iar finanțarea va fi asigurată conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii, după caz din fonduri externe nerambursabile (Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Planul Național de Redresare și Reziliență 2021-2027, Planul Operațional Transport 2021-2027), bugetele locale ale celor două unități administrativ teritoriale - UAT (Cluj-Napoca și Florești, n. red.), precum și din alte surse legal constituite.

Proiectul noii linii are 14,4 km și 14 stații de metrou care vor deservi municipiul și localitatea Florești. Noua magistrală de metrou pregătește viitorul Clujului și, totodată, dezvoltarea zonelor limitrofe Gilău și Florești. Acest proiect are inclusă și conexiunea cu viitorul Spital Regional de Urgență, iar prin integrarea cu viitorul tren metropolitan va asigura conectivitatea cu Gara CFR și cu Aeroportul Internațional Cluj.

După aprobarea hotărârii de guvern privind acest obiectiv, se va realiza studiul de fezabilitate ce va stabili indicatorii tehnico-economici ai proiectului. Valoarea totală a proiectului privind studiile de prefezabilitate, de fezabilitate și planul urbanistic zonal este de 33,4 milioane de lei (asigurate prin bugetele ale UAT Cluj-Napoca și Florești), din care studiul de prefezabilitate 11,1 milioane.

Realizarea studiului de prefezabilitate a fost demarată în 30 aprilie, iar în șase luni acest document a fost realizat și predat. În 27 octombrie, respectiv 29 octombrie, Consiliile Locale din Cluj-Napoca și Florești au aprobat acest studiu de prefezabilitate", conform conducerii Ministerului Transporturilor.

"Doresc să felicit Primăria Cluj-Napoca pentru inițiativă și determinare și, totodată, să o asigur de tot sprijinul Ministerului Transporturilor în ceea ce reprezintă o nouă abordare față de infrastructura de transport: implicarea administrației locale în pregătirea, implementarea, operarea acestui tip de proiecte.

Afirm cu încredere ca acest proiect este unul deschizător de drumuri pentru alte mari municipii și zone metropolitane cu o populație de peste 300.000 de locuitori, care au nevoia și capacitatea de a implementa astfel de proiecte, iar aici mă refer la Timișoara, Iași, Brașov, Constanța, Sibiu", a declarat Lucian Bode.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza