Microsoft a prezentat compania digitală la Cluj

Microsoft a prezentat compania digitală la Cluj
În viitor toate firmele vor fi digitale din perspectiva dezvoltării de produse și servicii pentru a atrage oportunități de afaceri și de a se conecta cu clienții într-un mod în care să îndeplinească așteptările lor în continuă evoluție, susţin reprezentanţii concernului american.

„O firmă din Cluj trebuie să ştie că are competitori nu numai aici sau în Dej, ci şi în Ungaria, China sau India, deci e nevoie de o analiză de business care să îi spună care este piaţa pe care acţionează, care îi sunt competitorii, iar aceasta se face prin programe derulate de inteligenţa artificială. Se poate face o proiecţie care îţi măreşte vânzările cu 60% în câteva zile, dar să constanţi apoi că rămâi fără stocuri. 
 
De aceea, există nu numai programe informatice, ci şi dispozitive electronice, elegante, sexy, care te ajută să îţi organizezi afacerea şi viaţa. De exemplu, un laptop ultrasubţire care se transformă în tabletă, pe care poţi să scrii notiţe cu un creion tactil, să trasezi linii drepte, să îl foloseşti pentru desen sau ca marker pentru informaţiile utile găsite pe internet. Iar scrisul de mână poate fi convertit în format electronic”,
spune Tudor Galoş, senior consumer marketing la Microsoft România. 
 
Comportamentul pe internet, vital pentru vânzări
 
„Pentru afacere este necesar să ştim ce site-uri urmăresc potenţialii clienţi, dar şi la ce oră. Unii stau pe Facebook dimineaţa, iar seara fac business. E important şi ce pasiuni au: sănătate, gătit, shopping, bio. Sunt multe afaceri incipiente care se bazează pe expresiile folosite pe reţelele de socializare. Poţi să ştii şi cu câte minute înainte se ia decizia de cumpărare din magazinul online. 
 
Contează şi de unde se informează oamenii: de pe site-ul nostru, al partenerilor, din social media; aşa ştii unde să îţi direcţionezi bugetul de marketing, fluturaşii pe care îi comanzi, târgurile şi evenimentele la care participi, ce conţinut afişezi pe platforma de internet. Sunt diferenţe majore între profilul vizitatorului pe internet şi cel al cumpărătorului. Şi în spaţiul virtual, şi în cel fizic”,
remarcă Lucia Ciucă, managing director al Quantum Data Science, companie specializată în analiza datelor.   
 
Durata de viaţă a marilor companii a scăzut de la 75 la 15 ani   
 
Experţii în tehnologie susţin că noul context digital a schimbat drastic așteptările clienților, care au acum la dispoziție mai multă informație decât oricând și duce la apariția unui nou tip de companie, suficient de informată și de agilă ca să vină în întâmpinarea acestor așteptări. Acum o jumătate de deceniu durata de viață a unei firme din Top Fortune 500 era de 75 de ani. Din cauza contextului tehnologic, aceasta este acum sub 15 ani și continuă să scadă.
 
Transformarea digitală în afaceri derivă din generarea unor volume din ce în ce mai mari de date relevante, odată cu răspândirea “internetului tuturor lucrurilor”, a dispozitivelor mobile conectate și a colaborării digitale, dar şi din avansul procesării și analizei datelor şi din tehnologiile de cloud computing, ce oferă acces la tehnologia rezervată până acum doar marilor companii. Evenimentul "Accelerate Your Business" de la Cluj, iniţiat de doi dintre liderii mondiali ai tehnologiei, Microsoft şi Orange, a vizat transformarea digitală şi impactul acesteia asupra lumii afacerilor. 
 

Românii, la coada Europei în tehnologie
 
32% dintre români nu au utilizat internetul niciodată (16% în Uniunea Europeană), deci ei nu pot profita de posibilităţile oferite de internet şi nu pot contribui la economia digitală, potrivit Digital Economy & Society Index. Abilităţile digitale ale românilor sunt cele mai mici din UE (26%). Procentajul firmelor ce folosesc tehnologii Enterprise Resource Planning sau social media în România (6,5%) este cel mai mic din UE. Utilizarea serviciilor cloud s-a dublat şi atinge 5,7%, însă este una din cele mai scăzute din comunitatea europeană. 

Comenteaza