O firmă de taximetrie cu un angajat din Cluj cere insolvența colosului Blue Air

O firmă de taximetrie cu un angajat din Cluj cere insolvența colosului Blue Air
Operatorul low cost avea afaceri anuale duble față de Tarom

Societatea clujeană Shuttle Transfer Services (STS), specializată în servicii de taximetrie, a cerut deschiderea procedurii de insolvenţă a Blue Air Aviation (BAA) Bucureşti, cea mai mare companie aeriană din România, conform platformei Portal Just.

Acest fapt a fost posibil chiar dacă operatorul aerian se află cursul unei proceduri de concordat preventiv, deoarece planul de redresare din cadrul acestei proceduri nu a fost încă omologat de către judecătorul-sindic.

Omologarea ar produce efecte juridice de amploare cum ar fi suspendarea tutoror procedurile de executare silită, impunerea creditorilor nesemnatari ai concordatului preventiv a unui termen de maximum 18 luni de amânare a scadenţei creanţei lor, imposibilitatea deschideri procedurii insolvenţei faţă de debitor.

Este vital pentru compania BAA să ajungă la un acord privind concordatul preventiv cu majoritatea creditorilor săi (cel puţin 75% din valoarea creanţelor acceptate şi necontestate) până la următorul termen de judecată ( 22 ianuarie) pentru a beneficia de efectele juridice mai sus amintite, evitând astfel deschiderea procedurii de insolvenţă, potrivit Bursa.

Încasări mai mici cu 100 de milioane de euro

Procedura de concordat preventiv face parte din strategia de restructurare a BAA, ca urmare a contextului creat de pandemie, care a determinat, în perioada martie - iunie, o reducere cu peste 100 de milioane de euro a încasărilor faţă de nivelul planificat pentru această perioadă.

"Pentru a-şi putea onora toate obligaţiile către pasagerii, angajaţii şi partenerii săi şi pentru a putea asigura desfăşurarea în bune condiţii a zborurilor regulate după 4 luni de suspendare totală sau parţială a zborurilor, BAA anunţă intrarea în procedura de concordat preventiv.

Odată cu reluarea programului normal de zbor, BAA va fi în măsură să genereze, în următoarele 18 luni, veniturile necesare atât plăţii datoriilor eşalonate, care vor constitui parte a procedurii de concordat, cât şi a datoriilor către pasageri şi agenţii, în timp ce pierderile directe generate de pandemie vor fi acoperite prin ajutorul de stat aprobat de guvern. Judecătorul a admis cererea BAA de intrare în procedura de concordat. Această procedură are ca scop crearea unui teren solid care să permită companiei depăşirea acestei perioade.

Pe parcursul acestei proceduri, Blue Air va beneficia de asistenţa KPMG Restructuring ca administrator concordatar formal şi consultant pe parte de restructurare. Decizia de accesare şi implementare a acestei proceduri s-a făcut pe baza unei comunicări constante cu principalii parteneri, aceştia înţelegând complexitatea situaţiei economice declanşate de pandemie", a precizat conducerea BAA.

STS Cluj-Napoca, firmă cu doar un angajat, înregistra anul trecut afaceri de 278.354 de lei și un profit net de 26.993, de zece ori mai mic față de 2018.  Din 1 iulie, Blue Air a reluat zborurile regulate spre 29 de destinaţii şi planifică să revină la cel puţin 47 odată cu încetarea stării de alertă şi cu suspendarea tuturor restricţiilor de către statele în care operează. Pentru a putea asigura reluarea în bune condiţii a zborurilor regulate şi onorarea tuturor obligaţiilor asumate către pasagerii, angajaţii şi partenerii săi, a apelat la procedura de concordat preventiv.

Au ajuns înaintea Tarom

În 2019, SIF1 Banat-Crişana a achiziţionat obligaţiuni BAA de nouă milioane de euro. În octombrie, SIF1 a încasat integral contravaloarea în lei principalului şi dobândânzii aferente emisiunii de obligaţiuni corporative şi urmează să ridice ipotecile instituite.

În 2019, BAA a înregistrat o cifră de afaceri de 2,1 miliarde de lei și un profit de 72 de milioane, datoriile fiind de 646 de milioane, față de afacerile de numai 1,1 miliarde ale operatorului de stat Tarom, cu o pierdere de 182 de milioane.

BAA va pune în circulație cu o lună mai repede zborurile sale internaţionale de la Cluj-Napoca pentru a răspunde cererii în creştere înregistrate pentru această destinație. Din 1 martie 2021, va introduce 13 rute noi care vor conecta Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj (AIAIC) cu destinaţii-cheie din Europa, față de data prevăzută iniţial, sfârşitul lunii.

Noile destinaţii care vor fi operate sunt ​​Amsterdam, Barcelona, ​​Bruxelles, Dublin, Hamburg, Koln, Larnaca, Londra, Madrid, Milano, Paris, Roma, Stuttgart. Toate zborurile cu destinaţia Londra vor avea ca aeroport de destinaţie Heathrow, iar toate zborurile cu destinaţia Paris, Charles de Gaulle.

Comisia Europeană a aprobat o garanție românească pentru împrumuturi menită să despăgubească BAA cu până la 62 de milioane de lei pentru daunele suferite ca urmare a pandemiei, în temeiul normelor europene privind ajutoarele de stat. Banii vor fi folosiți pentru a-și acoperi nevoile urgente și imediate de lichidități până în ianuarie 2021. Pe AIAIC mai operează zboruri de linie Wizz Air, TAROM, Lufthansa, Turkish Airlines, LOT.   

Comenteaza