Video O firmă din Cluj face studiul de fezabilitate a pasajului Autostrada Transilvania - Oradea

O firmă din Cluj face studiul de fezabilitate a pasajului Autostrada Transilvania - Oradea

Biroul de Proiectare Costin și Vlad Cluj va realiza studiul de fezabilitate a pasajului subteran propus să conecteze drumul dinspre Autostrada Transilvania (A3) cu intrarea în municipiul Oradea, a anunțat primarul Ilie Bolojan.

Pasajul va porni din strada Meşteşugarilor, va subtraversa strada Densuşianu şi calea ferată Oradea - Arad, fiind legat totodată cu drumul nou spre comuna Sântandrei, conform Ebihoreanul. "Am definitivat soluţia de trafic care ar urma să lege oraşul Oradea de viitoarea autostradă, deci care va face legătura dintre A3 şi Oradea şi, de asemenea, către Sântandrei", a anunţat primarul Oradei.

Iniţial s-au discutat trei variante pentru intrarea maşinilor care coboară de pe autostradă în Oradea, însă cea a pasajului subteran a fost considerată drept optimă.

"Am optat pentru realizarea unui pasaj subteran de pe strada Meşteşugarilor pe sub şoseaua de centură, deci pe sub Densuşianu, pe sub linia de cale ferată Oradea - Arad, ieşind înspre Sântandrei şi legându-se cu drumul nou de legătură care a fost realizat acolo. Când vii, de exemplu, de pe autostradă şi intri în Oradea, vei avea o coborâre suplimentară în zona respectivă şi să poţi intra în zona Ioşia, Calea Aradului, Decebal, Tudor Vladimirescu în 5 minute", a precizat Bolojan.

Pasajul subteran va avea o înălţime de 5 m şi lăţime de 10 m, din care carosabilul va avea 7,8 m, iar cele două trotuare, câte 1,1 m. Primarul a menționat că avizarea proiectului din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi a CFR Infrastructură va mai dura, însă cel mai târziu la 1 martie 2020 municipalitatea orădeană va aproba acest proiect.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract - estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde - încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

"Cel târziu în 2021 ar urma ca să înceapă lucrările, în aşa fel încât în paralel cu lucrările care se derulează pe tronsonul Oradea - autostradă să facem şi această lucrare", a spus Bolojan. Drumul de legătură Oradea – A3, care porneşte din centura oraşului, are 19 km şi va fi realizat de CNAIR, valoarea estimată a investiţiei fiind de 719 milioane de lei, cu taxa pe valoarea adăugată.

Biroul de proiectare din Cluj-Napoca înființat acum trei ani și deținut în proporții egale de Vlad Mihai (50%) și Costin Bogdan Ioan (50%) a înregistrat anul trecut afaceri de 1,2 milioane de lei și un profit de 0,9 milioane, cu trei angajați, conform portalului financiar Termene.ro.

Comenteaza