Petiția pentru metroul de Cluj adună adepți pe internet. Topul inițiativelor pe România

Petiția pentru metroul de Cluj adună adepți pe internet. Topul inițiativelor pe România
Autoritățile și politicienii se căznesc să rezolve problema traficului sufocant din oraș | Foto: Mapio

Inițiativa PSD Cluj de a aduna semnături pentru construirea unei magistrale de metrou pe relația Gilău - Jucu, încărcată recent pe internet, a strâns în jur de 300 de adeziuni până miercuri dimineața.  

“Prin această petiţie campania Metrou Cluj îşi propune să susţină introducerea metroului în Cluj-Napoca şi zona metropolitană. Proiectul nostru propune următorul traseu: Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu, practic o linie care să asigure mobilitatea locuitorilor din municipiu şi localităţile limitrofe, dar care să şi facă legătura între Autostrada Transilvania şi platforma industrială de la Jucu.

Considerăm că pentru capitala Transilvaniei acest proiect este unul pe măsura ambiţiilor şi oportunităţilor economice şi sociale din ultimii ani. Cluj-Napoca este motorul economic al Ardealului, un templu universitar cu rezultate incontestabile şi un centru al excelenţei medicale, în fiecare an comunitatea noastră generând tot mai mulţi experţi şi tot mai multe proiecte vizionare.

În acest context, Clujul milionului de locuitori va deveni o realitate în următorii 30 de ani, iar proiectul introducerii metroului în zona metropolitană este necesar şi util viitoarei dezvoltări urbane”, susțin inițiatorii petiției.

Vrem o țară ca afară. Din ce bani?

“Clujul milionului de locuitori Clujul milionului de locuitori va deveni o realitate în următorii treizeci de ani iar proiectul introducerii metroului în zona metropolitană este necesar şi util viitoarei dezvoltări urbane”, susține deputatul PSD Horia Nasra.

“Considerăm drept imperios necesar proiectul Metrou Cluj între Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu, după modelul altor oraşe europene (Brescia, Catania, Bilbao, Lille, Rennes, Laussane) de dimensiuni similare”, afirmă colegul său de partid, Vasile Ilea. Cei doi și-au pus primii semnăturile pe site-ul Petiție Online, în 3 iulie, urmați de Vlad Mihai Siserman.

Opoziție din interiorul partidului

Cu toate acestea, un alt deputat PSD, Sorin Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, afirmă că metroul subteran nu reprezintă o soluție pentru decongestionarea traficului la Cluj-Napoca, doar descărcarea arheologică presupunând o perioadă de cel puțin 10 ani. În schimb, el susține ideea unui tren urban de suprafață sau suspendat.

"Metroul Cluj este o idee foarte bună. Când fostul primar, dl. Gheorghe Funar, a lansat ideea, acum 20 de ani, au râs cu toții de el. Nu știu dacă metroul la Cluj-Napoca este o soluție pentru azi pentru că în momentul de față nu putem discuta despre un proiect, neavând nici măcar studiul de fezabilitate.

Descărcarea arheologică ne va lua pe puțin 10 ani la Cluj-Napoca pentru un metrou subteran. Construcția autostrăzii de pe Culoarul 4 e blocată de ani de zile din cauza acestor studii de descărcare arheologică. Oare când am putea circula cu un asemenea mijloc de transport la Cluj-Napoca? Peste 20 de ani? Singura soluție viabilă, pe care o văd eu în momentul de față, este un ”metrou de suprafață” sau suspendat, precum cele din Germania, China sau Malaezia”, a declarat Bota.

Municipalitatea vrea, arhitecții nu

Primăria Cluj-Napoca a alocat 3,48 de milioane de lei pentru studiul de prefezabilitate pentru construirea unei linii de metrou, cu trei variante de proiect. PSD Cluj a demarat campania pentru construirea metroului, însă fără menționa cu exactitate sursele certe de finanțare necesare acestui proiect.

Portalul Analize Economice a publicat un studiu în care arată că populația reședinței de județ a urcat cu numai 10.900 de oameni în 10 ani, iar cea a județului chiar a scăzut, deci o magistrală de metrou nu ar fi un proiect fezabil. Reprezentanții Ordinului Arhitecților din România susțin că proiectul nu este viabil nici din perspectivă demografică, nici geografică, orașul fiind amplasat pe o vale, dar cu zone de locuit situate pe dealuri.

Cele mai populare petiții

  1. Arestarea violatorilor din Vaslui*          406.622

  2. Demisia lui Băsescu*                                     144.188

  3. Modificarea Codului Penal                        118.531

  4. România-Norvegia, copiii Bodnariu     115.021

  5. Defrișarea pădurilor României               110.609

  6. Abuzurile din România*                               110.108

  7. Pensii speciale pentru parlamentari      86.163

  8. Cățel maltratat cu un topor ruginit         67.096

  9. Experimente sociale pe români                 65.529

  10. Guvernul Grindeanu                                        56.620

* petiții deja închise pe site

Comenteaza