Piaţa francizelor din România, în­că la început. Locaţia este cheia

Piaţa francizelor din România, în­că la început. Locaţia este cheia
| Foto: Arhiva

În piaţa din România există circa 400 de concepte dintre care 35% sunt autohtone. Printre cele mai extinse reţele de francize româneşti se numără Salad Box (restaurante) şi 5 toGo (cafenele), fiecare cu câteva zeci de unităţi. 

„Dacă acum câţiva ani, persoanele interesate nu erau foarte informate despre ce presupune achiziţia francizei, acum s-a schimbat această percepţie şi vin cu temele făcute la masa de discuţii“, a spus Alina Covaşă, retail manager, Salad Box, în cadrul evenimentului ZF „Forumul de franciză Transilvania“, organizat de Ziarul Financiar împreună cu francize.ro. La evenimentul din Cluj-Napoca au fost prezente peste 150 de persoane, antreprenori actuali şi viitori, executivi şi corporatişti în căutarea unei oportunităţi de business.

Piaţa francizelor din Franţa este de 55 mld. euro, însă piaţa românească de fran­cize are un potenţial de dublare în următorii cinci ani, a arătat în cadrul evenimentului Paul Voicu, managing partner francize.ro.Segmentele în care este împărţită piaţa de francize românească sunt: retail – 48%, HoReCa – 24% şi zona de servicii – 28%.  „Legat de profilul francizatului, acest entuziasm poate să vină de la o persoană care nu are de-a face cu domeniul. S-ar putea să fie o problemă mai mare când are deja un background, deoarece e greu să îi schimbi ideile, şi va fi întotdeauna cel care va debalansa această barcă“, a spus în cadrul evenimentului Mihaela Mocanu, avocat specializat în francize.

Concluzia general valabilă a partici­panţilor la conferinţă a fost că locaţia business-ului este cel mai important factor când vine vorba de achiziţia unei francize: „Noi încercăm de la început să nu lăsăm să deschidă locaţii unde ştim că o să le dea bătăi de cap şi unde ştim că nu vor fi încasări. Contează foarte mult unde lansezi produsul. De exemplu, Clujul, unde poţi spune că profilul unui consumator este mai apropiat de cel al unui consumator din Vest faţă de altă regiune a ţării“, a spus Alina Covaşă, retail manager, Salad Box.

Articolul integral AICI. 

Comenteaza