Platforma online care a a ajutat fermierii din zona Clujului să își livreze marfa: „Dorim să devenim un furnizor al produselor tuturor fermierilor din ţară”

Platforma online care a a ajutat fermierii din zona Clujului să își livreze marfa: „Dorim să devenim un furnizor al produselor tuturor fermierilor din ţară”
| Foto: Facebook - Nod Verde

NodVerde este o platformă online care livrează produse de la peste 50 de fermeri din zona Clujului. Oamenii cumpără în medie de 150-200 de lei de pe site-ul care dorește să furnizeze produse de la toți fermierii din țară.

Balogh Martin, administratorul NodVerde, platformă online care livrează produse de la fermieri din zona Clujului şi împrejurimi, spune că pe lângă componenta de livrare a produselor româneşti de la peste 50 de producători de legume, fructe, carne şi produse procesate, compania a încercat să ajute şi fermierii, fie la crearea de branduri proprii, fie prin îndemnul de a se asocia pentru a-şi valorifica mai bine producţia.

NodVerde este o iniţiativă a Funda­ţiei Civitas şi a fost creat în 2017 pentru a susţine producătorii locali.

„Avem mai multe cooperative ale fermierilor care produc lapte pe care am reuşit să îi ajutăm să se asocieze şi să-şi valorifice producţia foarte mare. Ei nu puteau valorifica această producţie doar prin intermediul platformei NodVerde. Şi atunci i-am ajutat să se asocieze şi să îşi valorifice împreună produsele în cantităţi mai mari către procesatori sau să realizeze o telemea proprie sub un brand al lor şi să valorifice nu doar laptele ci şi telemeaua. Şi am ajutat şi producători de legume şi fructe“, a spus Balogh Martin. De asemenea, el spune că împreună cu colegii săi a încercat să ajute fermierii să-şi creeze branduri proprii. În plus, managerul explică că faptul că pentru clienţi este foarte importantă trasa­bili­tatea produsului şi NodVerde a organizat vizite la ferme şi a ajutat fermierii cu noţiuni de marketing pentru a-şi promova mai bine produsele.

Colaborări cu peste 50 de fermieri din zona Clujului

NodVerde colaborează cu peste 50 de fermieri din zona Clujului, dar şi din judeţele limitrofe Sălaj, Bistriţa şi Alba şi funcţionează ca o platformă online clasică, prin care clienţii plasează comenzile, iar NodVerde trimite mai departe comandă către producător, primeşte apoi produsele şi le livrează către consumatori, fie acasă, fie la birou. Platforma livrează produse proaspete doar în zona Clujului, dar livrează şi produse neperisabile , precum conserve, vinuri, ceaiuri sau paste, la nivel naţional.

„Bonul mediu pe platforma NodVerde este undeva între 150 şi 200 de lei. Avem în zona Clujului o clientelă formată mai ales din familii care au copii, de persoane care doresc să mănânce sănătos şi să aibe produse cât mai proaspete. Această clientelă oarecum revine săptămână de săptămână, comandă aproximativ aceleaşi tipuri de produse. Marea majoritate a afacerii noastre este reprezentată de aceşti clienţi care revin către noi săptămână de săptămână cu comenzile“, a conchis administratorul NodVerde.

„Credem că transparenţa şi contactul direct cu fermierii sunt foarte importante. Vedem la nivelul clienţilor că apreciază enorm de mult faptul că ei ştiu de unde vine acel produs, trasabilitatea produsului, şi de asemenea apreciază foarte mult că pot să meargă şi să vadă unde este realizat acel produs“, a spus Balog Martin, administratorul NodVerde, potrivit ZF.

NodVerde este parte dintr-o iniţiativă naţională, iar astfel de platforme mai sunt lansate şi în zona Iaşiului (Roade şi Medinde), Bucovina (Nord Natural) sau în zona Odorheiul Secuiesc.

Extinderea în toată România

„Faptul că lucrăm aşa ne ajută destul de mult mai ales când vorbim de acoperire naţională. Adică sunt companii care în anumite perioade de timp vor să cumpere pentru angajaţii lor anumite produse şi sunt momente în care clienţii nu mai vor neapărat doar produsele procesate din Cluj, ci ar vrea din altă parte. Noi ne dorim să devenim un furnizor al produselor tuturor fermierilor din ţară“, a mai spus administratorul NodVerde.

El adaugă faptul că principiul localităţii este foarte important localizarea produselor şi de aceea acest parteneriat cu colegi din Iaşi, din Bucovina, din zona Secuimii îi ajută ca să ofere diversitate mai mare de produse.

„Noi avem şi o misiune socială dincolo de partea comercială, aceea de a educa piaţa şi ne bucurăm că fermierii îşi caută şi singuri şi alte canale de distribuţie şi îi ajutăm cu plăcere pe unii dintre ei. Dar sunt anumiţi fermieri din zona de legume sau de lactate care lucrează astăzi exclusiv cu noi sau lucrează exclusiv cu canalele de desfacere a produselor pe care le-am identificat noi“, a mai spus Balog Martin.

Nod Verde este un proiect al fundației Civitas (CIVITAS FOOD HUB SRL), companie care a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 373.015 mii de lei și o pierdere de -233.061 mii lei, potrivit datelor de pe termene.ro.

 

Comenteaza