Povestea clujeanului care a reușit. După 17 ani de muncă în Italia, și-a deschis o carmangerie la Cluj și a dat lovitura

Povestea clujeanului care a reușit. După 17 ani de muncă în Italia, și-a deschis o carmangerie la Cluj și a dat lovitura
| Foto: Facebook - Carmangeria Pasini

Compania a făcut 230.000 de lei profit anul trecut și a avut o cifră de afaceri de 740.000 de lei.

Carmangeria Pasini a crescut de trei ori în ultimii patru ani, conform fondatorului Simion Tintelecan. Este o afacere de familie pornită în anul 2017 în Gherla, județul Cluj.

Tintelecan își propune să investească în tehnologizarea afacereii, pentru a aduce fabrica la capacitate maximă de producție.

„Pentru business următoarea etapă este să investim în tehnologie nouă şi să lucrăm la capacitatea maximă a fabricii, iar pentru asta mai avem nevoie de două persoane. Sunt luni în care producem 1.500 de kilograme de salam crud-uscat şi luni în care producem 3.000 kg de salam crud-uscat, în funcţie de cât vindem. Cu criza de acum, pot spune că 2021 nu a fost un an rău. Am reuşit să cresc businessul de trei ori faţă de mo­mentul în care am început“, a spus Simion Tintelecan în cadrul emisiunii ZF Agropower.

Anul trecut, afacerea Carmangeria Pasini a avut o cifră de afaceri de 740.000 de lei şi un profit de 230.000 de lei, arată datele de la Ministerul de Finanţe. 

Antreprenorul clujean s-a întors în țară în 2017, după ce a locuit 17 ani în Italia, unde a lucrat în domeniul cărnii. Inițial a mizat mult pe producţia de salamuri crud-uscate, care a crescut de la an la an, iar acum se ocupă și cu produse tradiţionale din carne.

„Am ales să fac salamul italian în România, pentru că am simţit că piaţa este în schimbare şi a fost o alegere foarte bună“, spune Tintelecan.

Produsele sunt realizate din carne proaspătă cu arome naturale, precum fenicul sau usturoi, dar şi vin italienesc. Acestea sunt pregătite de Simion Tintelecan, maestru mezelar, şi asociatul său Cosmin Filipaş, apoi sunt lăsate la maturat două luni. Carnea este achiziţionată de la producători locali. El susţine că în Italia se consumă mult salamul crud-uscat, dar în România se cumpără mai mult salamuri fierte sau afumate.

„E drept, în ultima vreme e mai mare interes, pentru că lumea vrea să mănânce mai sănătos, şi pentru cele crud-uscate şi eu vând produsele în toată ţara, în mai multe băcănii. Eu zic că românii sunt dispuşi să plătească mai mult pentru sănătate“, a explicat antreprenorul.

Nu vinde în supermaketuri

Carmangeria Pasini nu este prezentă în supermarketuri, dar vinde în magazinele tradiționale și în băcănii în Cluj-Napoca, Bucureşti, Iaşi, Timişoara, Craiova, Oradea, Braşov, Galaţi. În județul Cluj, carmangeria are produse în câteva locații din industria HoReCa.

În fiecare an sunt înfiinţate circa 100 de carmangerii, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din ultimii cinci ani de la Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA). Spre exemplu, în 2020 au fost înfiinţate 104 de carmangerii. 

„O lună m-am gândit la numele businessului, iar apoi într-o seară m-am gândit să formăm un nume pornind de la numele familiei noaste. Pe soţia mea o cheamă Paula şi am luat primele două litere, pe mine Simion şi am luat, tot la fel, primele două litere, iar pe fiul nostru îl cheamă Nicolas. Aşa a ieşit PASINI şi chiar sună italieneşte“, a explicat Tintelecan.

Comenteaza