Profituri reduse în piaţa românească de hosting
- Scris de Mihai Prodan
- 23 Oct 2010, 00:24
- Economie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Reprezentanţii companiilor din România care au ca obiect de activitate găzduirea activităţilor pe internet au analizat tendinţele pieţei la conferinţa “Future Hosting 2010” (foto), organizată vineri la Cluj. De asemenea, au avut loc cu acest prilej prezentări ale serviciilor oferite pentru companiile ce activează în domeniu.
Evenimentul a început cu prezentările de servicii şi a continuat cu o analiză a pieţei susţinută de Dragoş Mănac, fondatorul companiei System & Network Solutions. “Este o problemă de percepţie şi de poziţionare a clienţilor, care nu ştiu pe ce lume trăiesc”, a spus Mănac, cu referire la clienţii care au pretenţii mari pe bani puţini. “Clienţii nu sunt dispuşi să cheltuiască, solicitările sunt absurde şi încasările sunt mici”, a precizat acesta. El a adăugat că, dacă soluţia companiilor de hosting o reprezintă preţurile mici şi câştigul din rulaj, “profitul e aproape inexistent”.
“În România piaţa este mică şi relativ săracă, iar profitul din volum nu funcţionează. Sunt puţine companii de hosting în România, aş zice maxim cinci, care să aibă mii de clienţi”, a punctat Mănac.
“Piaţa de hosting e foarte fragmentată, inclusiv cea din Cluj, astfel că nici un jucător de pe piaţă nu a reuşit încă să obţină o cotă de piaţă semnificativă. Sunt mulţi jucători mici, dar se poate genera profit din vânzarea de pachete de hosting”, a arătat directorul general al companiei Elvsoft Cluj, Andrei Andreiaş. Aceasta activează pe piaţă din 2004 şi are şase angajaţi.
În cadrul conferinţei au fost prezentate soluţiile oferite de compania de software Microsoft în cloud computing, streaming şi management de conţinut. Aceasta este a doua ediţie a evenimentului, după cea organizată în luna martie. Hostingul este domeniul de piaţă care se ocupă cu găzduirea activităţilor pe internet, inclusiv site-uri sau transferuri de date, pe servere virtuale, partajate sau dedicate, aflate în centre de date.
Organizatorul conferinţei de la Cluj, Lorand Minyo, spune că evenimentul a reunit aproape toată piaţa de hosting din ţară. "Au fost peste o sută de participanţi, care au reprezentat aproximativ 80 de firme, adică aproape toată piaţa. A ieşit mult mai bine decât ne aşteptam", a spus el, adăugând că evenimentul de vineri de la Cluj este "singurul de profil din România, unde au venit toţi greii industriei".
“În România piaţa este mică şi relativ săracă, iar profitul din volum nu funcţionează. Sunt puţine companii de hosting în România, aş zice maxim cinci, care să aibă mii de clienţi”, a punctat Mănac.
“Piaţa de hosting e foarte fragmentată, inclusiv cea din Cluj, astfel că nici un jucător de pe piaţă nu a reuşit încă să obţină o cotă de piaţă semnificativă. Sunt mulţi jucători mici, dar se poate genera profit din vânzarea de pachete de hosting”, a arătat directorul general al companiei Elvsoft Cluj, Andrei Andreiaş. Aceasta activează pe piaţă din 2004 şi are şase angajaţi.
În cadrul conferinţei au fost prezentate soluţiile oferite de compania de software Microsoft în cloud computing, streaming şi management de conţinut. Aceasta este a doua ediţie a evenimentului, după cea organizată în luna martie. Hostingul este domeniul de piaţă care se ocupă cu găzduirea activităţilor pe internet, inclusiv site-uri sau transferuri de date, pe servere virtuale, partajate sau dedicate, aflate în centre de date.
Organizatorul conferinţei de la Cluj, Lorand Minyo, spune că evenimentul a reunit aproape toată piaţa de hosting din ţară. "Au fost peste o sută de participanţi, care au reprezentat aproximativ 80 de firme, adică aproape toată piaţa. A ieşit mult mai bine decât ne aşteptam", a spus el, adăugând că evenimentul de vineri de la Cluj este "singurul de profil din România, unde au venit toţi greii industriei".
DISTRIBUIE
Comenteaza