Promisiune: “Bosch a venit la Cluj ca să rămână” GALERIE FOTO

Promisiune: “Bosch a venit la Cluj ca să rămână” GALERIE FOTO
Oficialii concernului dau asigurări că unitatea de producție va funcționa în Cluj pe un termen mai lung decât fabrica Nokia, însă mizează pe o legătură aeriană cu Budapesta.

"Încercăm să fim eficienți sub aspect energetic și sub raportul preț-calitate. Ne așteptăm la o răspândire a autovehiculelor propulsate electric. Facem și scutere, și electrobike-uri precum cea expusă aici. Statisticile spun că 90% dintre accidente se produc din greșeli umane, de aceea, prin aceste sisteme, sprijinim șoferii, pentru ca aceștia să le evite. Localizarea noastră în Europa de Est este pentru a ne eficientiza și a ne crește afacerile", susține Dirk Hoheisel, membru al Consiliului de Administrație al Bosch.

„Clujul este o locație care are conexiuni de trafic corespunzătoare, un mediu universitar bun pentru produsele noastre foarte complexe. Europa de Est este o locație foarte atractivă pentru noi, am început în Blaj producția de componente pentru industria auto. Bosch nu este o firmă care plecă după 1-3 ani, nu trebuie să vă faceți griji că noi vom pleca atât de repede ca acea companie care a stat la câțiva metri de aici. Noi dezvoltăm aici produse pentru piața mondială, însă multe dintre ele sunt vândute în România", menționează Hoheisel.

Hub industrial la Cluj

Mihai Boldijar, directorul Bosch România spune: "Avem un mesaj foarte clar: Bosch a venit la Cluj ca să rămână. Alegerea țării noastre de către concernul Bosch ne onorează. Fabrica din Cluj a fost dată în folosință în timp record. Ne concentrăm pe sisteme de asistență pentru șoferi, pe sisteme de siguranță și de economisire a energiei. Nu credeam vreodată că bicicleta va deveni electronică, iar dacă veți vedea un e-bike sau un e-scuter, înseamnă că are componente făcute la Cluj. Avem aici colaborări cu Universitatea Babeș-Bolyai și cu Universitatea Tehnică. În negocierile Bosch cu statul român nu au fost luate în calcul lucrări de infrastructură, deși noi le-am dori realizate într-un timp onorabil. Clujul devine un punct important pe harta României, în parcul industrial Tetarom III vor veni și alte firme, vom avea un hub industrial important aici".

Autostradă până în Ungaria

Oficialii germani vor să vadă investiții în infrastructura rutieră și aeriană în această zonă a țării. "Noi lucrăm foarte mult cu colegi, cu colaboratori din Franța, Germania, care sunt uimiți de fiecare dată când vin la Cluj. România are problemele ei cu infrastructura, ele nu pot fi ascunse. Să avem o legătură terestră către autostrăzile M3 sau M31 în Ungaria este o condiționalitate. Dacă o firmă face aici o investiție, acest lucru ar trebui să reprezinte un imbold pentru autorități. În general, noi facem transport pe șosele, cel aerian devine important doar dacă avem livrări urgente de făcut clienților", precizează directorul fabricii din Cluj, Konrad Kaschek.

Vremurile bune, cu avion la Budapesta

"O legătură regulată aeriană între Cluj și Budapesta directă este de dorit, ca în vremurile bune, e necesar să existe. Transportul de marfă îl facem în special pe șosele, dar e important să ajungem repede la toate centrele de cercetare pentru că oamenii trebuie să călătorească la conferințele și simpozioanele pe care le organizăm. De aceea zborurile directe sunt eficiente", spune Klaus Meder, președintele diviziei Automotive Electronics a concernului.

De asemenea, directorul comercial al unității din Cluj, Juergen Ruprecht, militează pentru legături aeriene directe spre destinații din Germania, spre Stuttgart în special, dar și pentru modernizarea șoselelor care duc la fabrica din Jucu, punând abia pe locul trei înființarea unui terminal de marfă pe aeroportul clujean.

eBike made in Jucu

Bosch inaugurează azi o nouă fabrică de componente electronice și dispozitive de control pentru industria auto din Europa, în parcul industrial public Tetarom III, din comuna Jucu, o investiție de 76 de milioane de euro. Unitatea ocupă 38.000 mp și va avea 750 de angajați până la finele anului.

Componentele vor fi folosite în sisteme de asistență la conducere, în sistemele de siguranță și în cele de reducere a reducere a consumului de combustibil. La Cluj se vor fabrica și sisteme de propulsie eBike pentru biciclete electrice. Grupul Bosch este lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, cu afaceri de 46,1 miliarde de euro în anul fiscal 2013 și 281.000 de angajați.

 

 

Etichete
Comenteaza