RAR dă lămuriri "în afacerea Volkswagen"

RAR dă lămuriri
Vehiculele marca Volkswagen (VW) pentru Europa dețin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană, și nu de către Registrul Auto Român (RAR), transmite instituţia. Conform legislației europene, răspunderea pentru asigurarea conformității producției revine autorității care a emis omologarea.

„Monitorizarea emisiilor de gaze poluante, în afara ciclului oficial de măsurare, este un subiect care a intrat în atenția Comisiei Europene (CE) de mai mulți ani. Mai multe comisii tehnice la nivelul Uniunii Europene (UE) au concluzionat că este necesară o modificare legislativă pentru a evita depășirea excesivă a nivelului de emisii la funcționarea în regim real, în afara ciclului. 
 
Modificarea legislativă a trecut de avizele CE, se află în discuție la nivelul UE și presupune o metodă alternativă de măsurare cu echipamente ambarcate în vehicul și în funcționarea reală, pe șosea. Metoda previne riscul de a avea situații echivalente cu cele din SUA, și anume ca producătorii să programeze calculatoarele motoarelor pentru o funcționare avantajoasă pe ciclul oficial de măsurare, față de funcționarea reală a vehiculelor. Noul set de măsuri poartă denumirea generică de Real Drive Emission.
 
Principiul de admitere pe piață pentru vehiculele noi, între UE și SUA, diferă fundamental, procedurile având la bază alte principii. În UE se aplică principiul omologării de tip acordată de o autoritate independentă, care presupune încercarea tipului de vehicul înainte de punerea pe piață; acordarea unui certificat de omologare;  supravegherea conformității producției. În SUA se aplică principiul autocertificării, prin care producătorul efectuează singur încercările şi declară autorității că respectă cerințele; autoritatea acordă dreptul de vânzare pe baza declarației şi verifică ulterior îndeplinirea cerințelor. 
 
Ca și în cazul de față, dacă se constată neconformități, autoritatea ia măsuri și sancționează producătorul. Din diferența celor două principii de admitere pe piață se poate trage concluzia că varianta UE are un grad de prevenție mai mare pentru punerea pe piață a unor vehicule cu probleme. În același timp, varianta americană permite ulterior depistării unor probleme aplicarea unor sancțiuni mai drastice”, transmite conducerea RAR.

VW a oprit vânzarea anumitor modele diesel în SUA, în urma acuzaţiilor că a trişat în timpul testelor privind emisiile poluante ale acestora, iar, dacă grupul va fi găsit vinovat, riscă amenzi de până la 18 miliarde de dolari, conform MarketWatch.  Agenţia americană pentru Protecţia Mediului acuză grupul auto că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante.  Grupul VW a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor, precizează EPA.

Comenteaza