Rețeaua Magnolia a închis 15 magazine în pandemie, dar afacerile au crescut
- Scris de Ziua de Cluj
- 11 Mar 2021, 16:21
- Economie
- Ascultă știrea

Lanțul de florării coordonat de la Cluj s-a văzut nevoit să opereze doar cu punctele de livrare și să concedieze 15% dintre angajați după apariția pandemiei.
Deși multe business-uri au făcut cu greu față crizei provocate de pandemia de COVID, Ioana Molnar, coproprietar al afacerii, spune că pentru Magnolia 2020 a fost în general un an bun deoarece afacerile au crescut de 10% față de 2019. Una dintre cele mai mari probleme cu care s-a confruntat în această perioadă a fost închiderea mall-urilor care a dus la micșorarea personalului. Ioana a trebuit să se despartă de 15% din întregul personal, circa 20 de angajați, conform Wall Street.
„Ne-am despărțit de ultimii veniți. Am închis 15 magazine, dar am rămas cu punctele de livrare, fiind una dintre salvările noastre pentru că am reușit să livrăm în continuare marfă. Site-ul a funcționat neîntrerupt”, a declarat Ioana Molnar. Antreprenoarea spune că a reușit să țină piept pandemiei mai ales datorită lecției pe care criza financiara din 2008 i-a oferit-o: întotdeauna să păstrezi bani pentru zile negre.
Pandemia a învățat-o însă ce înseamnă să reacționezi prompt și să iei decizii clare și rapide în business. Împreună cu soțul ei, Gabriel Molnar, a pus bazele business-ului în 1997, în județul Bistrița-Năsăud, cu o florărie de 20 mp. De altfel societatea Comgaby Moln are sediul la Prundu Bârgăului, Cluj-Napoca figurând ca punct de lucru, deși aici se derulează principala activitate.
Magnolia deţine o reţea de magazine tip florării în 10 oraşe, reşedinţe de judeţ şi în Bucureşti. În prezent, sunt 17 puncte de lucru. În 2020, compania a ajuns la încasări de 8 milioane de euro. Principalul canal de vânzare a fost cel online, care a reprezentat 43% din afacerile pentru 2020.