Roboții atacă imobiliarii. Șefii de agenții, imuni la tehnologie

Roboții atacă imobiliarii. Șefii de agenții, imuni la tehnologie
Roboții atacă imobiliarii. Șefii de agenții, imuni la tehnologie
Roboții atacă imobiliarii. Șefii de agenții, imuni la tehnologie

Doar 20% dintre directorii generali din sectorul imobiliar înțeleg cum robotica și inteligența artificială le pot îmbunătăți serviciile pentru clienți. Doar 43% dintre acești executivi vor să angajeze specialiști în tehnologie.

Tehnologia nu este privită ca o prioritate pentru executivii din sectorul imobiliar, nici în privința amenințărilor, dar nici în ceea ce privește oportunitățile, relevă raportul global CEO Survey, realizat de compania de consultanță financiară PricewaterhouseCoopers (PwC).

Doar 17% dintre executivii din domeniul imobiliar consideră amenințările cibernetice drept un real pericol pentru perspectivele de creștere ale afacerilor, comparativ cu 40% din totalul celor intervievați din toate sectoarele economice.

Chiar și mai puțini dintre decidenții acestui sector (10%) văd în rapiditatea cu care evoluează tehnologia o amenințare la adresa propriilor organizații, comparativ cu 38% din totalul executivilor care au luat parte la acest sondaj.

Doar 20% dintre directorii generali din imobiliare spun că au înțeles pe deplin cum robotica și inteligența artificială pot îmbunătăți serviciile pentru clienți, comparativ cu 47% dintre executivii activi în toate sectoarele.

Sectorul imobiliar pare a fi în urmă și atunci când vine vorba despre atragerea forței de muncă cu abilități digitale. Raportul arată că doar 43% dintre executivii din sectorul imobiliar, comparativ cu 60% per total, și-au redefinit strategia de resurse umane astfel încât să poată angaja astfel de talente.

Sectorul imobiliar, caracterizat de o utilizare intensivă a capitalului, este, în mod tradițional, unul în care deciziile se iau mai greu și poate fi câteodată marcat de conservatorism.

Tehnologia, noile tendințe în materie de urbanism și schimbările la nivel social pe care le traversăm sunt elemente ce trebuie luate în calcul de către executivii din domeniu, astfel încât să se poată adapta noilor cerințe venite din partea pieței. Un prim pas în adresarea acestor noi tendințe trebuie să fie axat pe recuperarea decalajului față de alte industrii în adoptarea tehnologiilor digitale.

Acest proces ar trebui să înceapă prin construirea unui grup mai divers de specialiști cu abilități digitale, inclusiv prin angajarea de experți în psihologia comportamentală și în analiza datelor, iar aceștia să lucreze alături de talentele deja existente în sectorul imobiliar. Acesta este un pas important spre îmbinarea abilităților tehnice cu cele specifice industriei”, spune Francesca Postolache (foto), partener audit la PwC România. 

PwC a realizat 1.293 de interviuri cu directori generali din 85 de țări, în perioada august - noiembrie 2017. 11% dintre interviuri s-au desfășurat telefonic, 77% online, și 12% prin poștă sau față în față. 40% dintre companii au venituri de peste 1 miliard de dolari; 35%, între 100 de milioane de dolari și 1 miliard; 20%, până la 100 de milioane de dolari.

56% dintre companii sunt private. Rețeaua Misiunea PwC este prezentă în 158 de țări cu 236.000 de specialiști în servicii de audit, consultanță fiscală și pentru afaceri.

Comenteaza