Video Foto S-a lansat clipul de promovare a unei noi microregiuni din Cluj

S-a lansat clipul de promovare a unei noi microregiuni din Cluj
S-a lansat clipul de promovare a unei noi microregiuni din Cluj
S-a lansat clipul de promovare a unei noi microregiuni din Cluj
S-a lansat clipul de promovare a unei noi microregiuni din Cluj
S-a lansat clipul de promovare a unei noi microregiuni din Cluj
S-a lansat clipul de promovare a unei noi microregiuni din Cluj

Zilele acestea s-a lansat Ținutului Fluturelui Albastru, un brand de microregiune nou, aflat la nord de Cluj Napoca.

Brandul se dorește a fi în timp, pe lângă o platformă de promovare a regiunii și a specificului ei și o garanție produselor, serviciilor sau evenimentelor cu specific local, prin realizarea unei etichete. Zona, compusă din 12 comune, este poziționată de-a lungul Văii Someșului Mic, între Cluj-Napoca, Dej și Gherla și era cunoscută până acum în special prin Castelul Banffy din Bonțida și Stufărișurile de la Sic.


Finalul proiectului de branding a fost marcat printr-un eveniment cu specific local, care a avut loc la Răscruci (Bonțida) și cu lansarea unui clip de promovare. Videoclipul arată cum un fluture poate fi însuși simbolul unui ținut aflat la un pas de Cluj-Napoca și își propune să prezinte nu doar partea de patrimoniu natural sau construit, ci și partea cu suflet a locului - oamenii întreprinzători de aici.

În această zonă, pe lângă cunoscutul Festival Electric Castle, în ultimul an au apărut importante evenimente cu specific local: festivaluri ale silvoiței sau ale lavandei, picnicuri în gospodării, mese tradiționale sau aristocrate, tabere internaționale de dans și multe altele. În videoclip este prezentată și povestea culorii albastre.

Ținutul Fluturelui Albastru își ia culoarea nu numai de la aripile unui fluture cu o poveste incredibilă ci și din alte elemente: de la culoarea Someșului Mic, de la poveștile cu nobili de sânge albastru din multiplele castelele din jur, de la casele tradiționale albastre cu șuri din piatră vulcanică și de la câmpurile plantate cu lavandă sau fructe de pădure.

Filmul și informațiile despre ținut sau proiect pot fi găsite pe pagina de Facebook Ținutul Fluturelui Albastru, cea care se dorește a fi o platformă de expunere a elementelor valoroase ale teritoriului (oamenii, natura, patrimoniul, micile afaceri).

La evenimentul festiv de la Răscruci s-au reîntâlnit administrația publică, comunitatea locală, organizațiile locale (Transylvania Trust, Fundația Kallos Zoltan, Asociația pentru Sprijinirea Dezvoltării Rurale Dezmir, Cooperativa Arome Transilvane), antreprenori locali, profesori universitari și membrii echipei care a coordonat proiectul.

A fost un moment de sărbătoare, de degustare produse locale, de prezentare a noului logo al ținutului, a poveștii din spatele muncii din proiect, dar mai ales a poveștii fluturilor speciali care dau denumirea zonei. Numele Ținutul Fluturelui Albastru surprinde elementul de unicitate al acestui ținut - existența unor fluturi rari pe niște pajiște speciale. Formate la confluența dintre Câmpia Transilvaniei și Podișul Someșean, conturate prin influența neinvazivă locuitorilor de aici, pajiștile au o bogăție de floră unică în lume.

Ele sunt unicul cămin din Europa ce adăpostește toate cele patru specii de fluturi Maculinea. Ei au nevoie, în același loc, de existența a două specii de plante rare, pe care își depun larvele, dar și de existența unei furnici aparte ce va fi fermecată de aceste larve, pe care le va lua în furnicar și le va griji timp de 11 luni. Ținutul este un mediu sănătos garantat tocmai prin existența aici a acestor cerințe speciale ale fluturilor.

Atât noul logo al ținutului, cât și direcțiile strategice au fost concepute să potențeze elementele particulare ale zonei - fluturele albastru, casele din tuf vulcanic, numeroasele reședințe nobiliare, castele sau cetăți (care datorită numărului impresionant pot individualiza această parte a Transilvaniei ca o veritabilă vale a castelelor), evenimentele mari care se întâmplă aici și caracterul zonei de a fi un loc bun de trăit. 

Proiectul, denumit Plaiuri Noi,  a fost realizat de o echipă de specialiști ai Asociației Climb Cluj-Napoca.  Acesta a fost realizat cu consultarea autorităților locale, a comunității și a echipei Grupului de Acțiune Locală Someș Transilvan.

El a fost finanțat prin strategia de dezvoltare a acestui GAL, în cadrul programului LEADER din Programul Național de Dezvoltare Rurală. După încheierea acestei etape de cercetare și identificare a elementelor locale specifice, brandul a fost încredințat spre utilizare și consolidare comunităților locale din zonă.

CITEȘTE REPORTAJUL ZIUA DE CLUJ DESPRE ÎNCEPUTURILE ȚINUTUL FLUTURELUI ALBASTRU: Plaiuri Noi redă viaţă satelor din Cluj / Au stârnit interesul cu picnicuri în livezi şi ferme, dar "coc" primul brand de microregiune

Comenteaza