Turism pe bicicleta sau trotineta electrică la Cluj

Turism pe bicicleta sau trotineta electrică la Cluj

O companie din Iași vrea să introducă la Cluj conceptul de turism cu biciclete electrice, care va fi extins apoi și în Europa.

Discover Iaşi, o aplicaţie de turism la pachet cu biciclete electrice, are în plan să se extindă şi în alte oraşe mari din România, iar apoi şi în Europa, conform ZF.

„Anul acesta vrem să testăm aplicaţia şi să vedem cum sunt lucrurile pe plan local, apoi în următorul an vrem să mergem într-un oraş unde infrastructura de biciclete sau trotinete electrice este deja dezvoltată - cel mai probabil Bucureşti sau Cluj, un oraş mare - apoi să scalăm spre Europa. Începem cu capitale unde este mai uşor de generat conţinut şi mai apoi cu oraşele mari din fiecare ţară.

Vrem să venim în ajutorul turiştilor şi nu numai să descopere oraşul într-un mod interactiv. De multe ori când mergi într-un oraş nou, întâmpini mai multe probleme - nu ştii în ce direcţie să mergi, eşti confuz. Transportul este o altă problemă, trebuie să cauţi autobuze, să le înveţi traseul.

În felul acesta noi venim în sprijinul lor făcând o aplicaţie care să genereze trasee automat sau care să le ofere trasee predefinite de localnici, la pachet cu o bicicletă electrică. Ei vor putea descoperi astfel oraşul într-un mod mult mai interactiv şi fără efort“, a declarat Constantin Obreja, fondator al Discover Iaşi.

Ideea i-a venit acestuia acum un an şi jumătate, după care a realizat un proiect pe fonduri europene, a primit finanţare şi a început să lucreze la proiect. Pe partea de închiriere de biciclete electrice serviciile au fost lansate chiar înainte de intrarea în vigoare a restricţiilor pe fondul coronavirusului.

“Avem 10 biciclete electrice, lucrăm la versiunea beta a aplicaţiei şi sperăm în perioada aceasta, într-o lună, cel mult două să terminăm versiunea beta şi să o testăm puţin ca să ne lansăm cu ea pe piaţă,

Ne gândim să mai accesăm nişte finanţări, mai avem nevoie de 7.000-10.000 de euro pentru dezvoltarea aplicaţiei şi puţin pentru supravieţuirea pe piaţă până reuşim efectiv să ne lansăm, având o perioadă moartă acum, din cauza pandemiei.

Dacă este folosită doar aplicaţia, ne gândim să monetizăm doar prin plata per tur, o sumă între 2 şi 10 euro pe tur, iar dacă vine la pachet cu bicicleta, undeva la 20-30 de euro, în funcţie de numărul de ore, de durata turului.

Ne aşteptăm la o creştere în acest an. După ce au stat în casă, oamenii vor avea din nou pofta de a ieşi în natură, de a descoperi, de a se distra cu prietenii. Ne gândim cum să facem pe partea de logistică, să achiziţionăm mai multe biciclete”, a spus Obreja.

Compania a acesat Fondul Social European în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020, cu o finanţare de 33.000 de euro. Prima tranșă a fost folosită în mare parte pentru dezvoltarea aplicaţiei, achiziţia de biciclete electrice şi resursa umană - angajaţi full-time.

Comenteaza