Uber nu a ieșit niciodată pe profit în 10 ani, dar se extinde la Cluj

Uber nu a ieșit niciodată pe profit în 10 ani, dar se extinde la Cluj

Operatorul de car-sharing a decis să se extindă la Cluj-Napoca, însă compania-mamă încă nu a ieșit pe plus de la înființarea sa, în criza din 2009.   

Uber activează pe piaţa din România din 2015, în Bucureşti, şi s-a extins apoi în Cluj-Napoca, Braşov şi Timişoara. În România, Uber are 450.000 de utilizatori, țara noastră fiind este a doua piaţă ca mărime în regiunea central şi est europeană, după Polonia, şi a cincea din Uniunea Europeană, conform Financial Intelligence.

Compania de car-sharing Uber Technologies a continuat să înregistreze pierderi de ordinul miliardelor de dolari în 2020, dar investiţiile sale în livrări şi alte măsuri adoptate în perioada pandemiei îi permit să rămână încrezătoare că îşi va putea atinge obiectivul strategic, trecerea pe profit.

Uber a înregistrat pierderi de 6,7 miliarde de dolari, cu 20% mai puţin faţă de cele de 8,5 miliarde de dolari din 2019. Veniturile au scăzut de la 13 miliarde de dolari în 2019 până la 11,1 miliarde în 2020. Firma din San Francisco a suferit din plin de pe urma restricţiilor de deplasare adoptate în contextul pandemiei.

În consecinţă, a început să mizeze pe livrarea de mâncare şi cumpărături, un serviciu în vogă ca urmare a carantinei. Serviciul de livrări Uber Eats a crescut puternic dar în ultimele luni grupul s-a extins dincolo de acesta, odată cu preluarea Postmates (platformă de livrări de mâncare la domiciliu) și Cornershop (merica Latină) şi Drizly, un lider în livrarea de băuturi alcoolice la cerere în SUA.

În ultimul trimestru al anului trecut, divizia de livrări a Uber a realizat venituri de 1,35 miliarde de dolari, adică o creştere de 224% în ritm anual. În contrast, cifra de afaceri a diviziei de mobilitate a scăzut cu 52% până la 1,47 miliarde. Potrivit firmei de cercetare de piaţă Edison, DoorDash controla 48% din piaţa livrărilor de mâncare în SUA, urmată de Uber Eats - Postmates (35%).

Uber nu a înregistrat niciodată un profit anual. Înainte de pandemie preconiza că va ajunge la rentabilitate în ultimul trimestru din 2020, mai repede decât la finele lui 2021, cum estima anterior. Oficialii companiei au anunţat apoi că acest obiectiv va fi amânat cu câteva trimestre, din cauza crizei sanitare.

“Rămânem încrezători în posibilitatea ca divizia noastră de livrări să devină rentabilă în 2021”, a declarat directorul general al Uber, Dara Khosrowhsahi. Uber mizează pe baza sa imensă de utilizatori ai aplicaţiei de transport. “Avem 90 de milioane de utilizatori activi pe platformă. Şi am dovedit că suntem capabili să aducem utilizatorii spre aplicaţia noastră de livrări, aproape fără costuri suplimentare”, a subliniat Dara Khosrowhsahi.

Pe partea transportului de călători, atât Uber, cât şi analiştii mizează pe o relansare puternică în 2021, în special graţie campaniilor de vaccinare şi a speranţelor legate de o relansare veritabilă a deplasărilor profesionale şi personale. În mai 2020,  Uber a anunţat că serviciul de livrări Uber Eats îşi va înceta operaţiunile în Cehia, Egipt, Honduras, România, Arabia Saudită, Uruguay şi Ucraina.

Echipa de la Cluj, preluată de Emag

Retailerul Emag a preluat o parte din echipa Uber Eats, inclusiv directorul de vânzări, pentru Tazz, propria platformă de livrări, după ce americanii și-au anunțat retragerea de pe mai multe piețe, inclusiv din România. Comezile la Tazz (fosta Eu Ce Mănânc) au fost de patru ori mai mari în 2020, pe fondul pandemiei de coronavirus. Tazz este platforma de livrare în 60 de minute, pentru mâncare gătită din restaurante, produse alimentare, bunuri de larg consum și cele din showroom-urile Emag.

Comenteaza