Exclusiv Video Foto Uber pe bicicletă. Curierii “verzi” ai Clujului

Uber pe bicicletă. Curierii “verzi” ai Clujului
Botond și Balazs, în plină acțiune în centrul Clujului | Foto: Karoly Miklos
Uber pe bicicletă. Curierii “verzi” ai Clujului
Uber pe bicicletă. Curierii “verzi” ai Clujului
Uber pe bicicletă. Curierii “verzi” ai Clujului
Uber pe bicicletă. Curierii “verzi” ai Clujului
Uber pe bicicletă. Curierii “verzi” ai Clujului

Doi tineri din Cluj au creat un serviciu de curierat cu mijloace de transport ecologice și amenință supremația jucătorilor care acum fac jocurile în acest sector.

Balazs Halmen și Botond Bakos au pornit proiectul Eastride de puțină vreme, cu scopul de a oferi servicii de curierat “verde” pentru livrările din interiorul Clujului, iar în prezent sunt solicitați de clienți din ce în ce mai mari. Balazs e manager, iar Botond, managing partner. Au website și pagină de Facebook, iar din septembrie vor da drumul și unei aplicații informatice care va pune bazele unui serviciu asemănător Uber sau Clever Taxi. Dar pe mijloace de transport marfă "eco".

Uber pe bicicletă. Curierii “verzi” ai Clujului

“Vom lucra cu mai mulți curieri individuali, persoane fizice autorizate, care vor achita un comision. Avem deja 28 de colaboratori, dar estimăm că numărul acestora se va dubla după intrarea în funcțiune a aplicației. Vor putea lucra atât cu bicicletele personale, cât și cu cele electrice închiriate de la noi. Se poate obține astfel un venit de 2.000-2.500 lei/lună, ceea ce e ceva pentru un tânăr, un student".

Uber pe bicicletă. Curierii “verzi” ai Clujului

"Clientul intră în aplicație, dă punctul de trimitere, cel de destinație și poate să vadă în timp real traseul curierului. Clujul are un relief dificil, aici e greu pentru o mare companie de curierat să livreze un colet în centru, nu întotdeauna are unde să parcheze o dubiță, darmite un camion. Sunt mulți dentiști care trimit zilnic diverse materiale, firme care expediază facturi, nu toți sunt dispuși să apeleze la taximetre.

Un curier pe bicicletă se poate deplasa pe orice stradă din centru și poate să și-o lase oriunde. Dacă e solicitat de nu știu câte ori pentru o livrare din centru în cartierul Bună Ziua, o va putea face cu bicicletele electrice. Acestea au o autonomie maximă de 60-70 km și pot fi încărcate în 4-5 ore. Când curierul ajunge la noi, la sediu, ia bateria de rezervă, complet încărcată”, spune Balazs Halmen.

Trei biciclete donate de Bosch

Întreprinzătorii au ca obiectiv nu doar achiziționarea de biciclete electrice, ci și de triciclete sau chiar de mașini “verzi”, însă toate la timpul lor. Costul unei asemenea biciclete este de minimum 1.000 de euro, viteza maximă fiind limitată de producător la 25 km/h. Recent, grupul Bosch, cu o unitate de producție la Cluj, a intrat în parteneriat cu cei doi antreprenori, sprijinindu-i cu trei biciclete electrice.

Uber pe bicicletă. Curierii “verzi” ai Clujului

Tricicleta electrică este folosită mai ales la livrările de băuturi pentru restaurante și baruri, deoarece poate suporta până la 250 kg, însă are rol și de vehicul publicitar, mai ales că nu vezi toată ziua așa ceva pe străzile Clujului.

Uber pe bicicletă. Curierii “verzi” ai Clujului

“Deși ne-ar plăcea să avem și o mașină electrică, o luăm pas cu pas. Un Renault de acest gen costă cam 30.000 de euro, chiar și cu subvenția de 10.000 de euro din Programul Rabla ne-ar fi greu să o amortizăm. Știu că la un moment dat se propunea și o subvenție pentru biciclete, ar fi bine să se concretizeze”, spun antreprenorii clujeni.

 

“Manifestul” Eastride
“Eastride este o companie de logistică urbană sustenabilă. Suntem o echipă de tineri entuziaști cărora le place sportul și natura. Energia pozitivă este în prim-plan și când interacționăm cu clienții, cum să nu zâmbești când te dai cu bicicleta?! Împreună am acceptat misiunea de a schimba transportul urban prin crearea unei flote de emisii 0. Pentru cei care decid să ni se alăture oferim servicii de transport eficiente și punctuale, folosind biciclete, triciclete electrice, scutere electrice și în curând mașini electrice”.

 

Subvențiile pentru biciclete mai așteaptă
Ministerul Mediului promitea, în octombrie 2017, că din acest an tichetele din Programul Rabla vor fi valabile și pentru cumpărarea de biciclete electrice, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Rabla Clasic este valabil doar pentru autovehicule noi, iar Rabla Plus, doar pentru cele electrice sau hibride, nu și pentru biciclete sau mopede. „Măsurile pe care luăm duc exact în direcţia diminuării emisiilor cu efect de seră. Avem Programul Rabla, iar în acelaşi timp am implementat finanţare pentru achiziţionarea de maşini electrice şi de la anul, a bicicletelor electrice. Ne gândim foarte bine să implementăm tot ce înseamnă circulaţia în zone critice în marile aglomerări, astfel încât deplasarea către locul de muncă să se realizeze cu autovehicule nepoluante, indiferent că vorbim de maşini personale sau de cele de transport public în comun”, spunea ministrul Graţiela Gavrilescu.
Comenteaza