Un clujean vrea să rezolve despăgubirile RCA în 48 de ore

Un clujean vrea să rezolve despăgubirile RCA în 48 de ore

Antreprenorul clujean Dan Cobeanu, care a lansat cel mai utilizat portal pentru achiziția online de viniete, a creat o aplicație care rezolvă complicațiile cu daunele RCA.

Instrumentul PayPact a fost deja prezentat unor companii ce practică asigurările de răspundere civilă auto (RCA) și celor mai importanți brokeri, iar acesta va fi activ din primăvară. Va fi pentru prima dată când în România se va putea face electronic constatarea amiabilă, rezolvând o mare problemă logistică și reducând timpii și costurile specifice procedurilor de gestionare a unui dosar de daună pe RCA, conform Economica.net.

PayPact promite că plata despăgubirii se va face în cel mult 48 de ore de la aprobarea dosarului de către asigurător, dar și să comprime și timpii anteriori avizării, respectiv constatul amiabil între șoferul vinovat și cel păgubit, constatarea și evaluarea daunei.

"Inovația constă în procesul de înregistrare a dosarelor de daune prin aplicația web. PayPact permite realizarea dosarului de daună pe smartphone, în câteva minute de la producerea accidentului. Informațiile sunt preluate în mare parte automat, împreună cu imaginile şi documentele aferente. Apoi sunt procesate de evaluatorii acreditați şi trimise societății de asigurare împreună cu o evaluare a daunelor. După aprobarea asiguratorului, PayPact transferă banii direct în contul clientului în maximum 48 de ore", spune Cobeanu.

Valoarea maximă a daunei ce va putea fi procesată se oprește la 1.000 de euro, însă dezvoltatorul aplicației nu exclude ca și păgubitul să plătească o anumită sumă pentru utilizarea acesteia, nu doar asigurătorul, dar lucrurile nu sunt încă stabilite clar. În funcție de colaborarea agreată cu fiecare societate de asigurare se vor stabili costurile pentru părțile implicate. 

Una dintre marile provocări ale antreprenorului va fi să atragă suficiente societăți de asigurare astfel încât să poată acoperi cât mai multe cazuri, să formeze o masă critică. În România este piața foarte concentrată. Doar două firme de asigurare (City Insurance și Euroins) adună peste 80% din numărul total de polițe și tot atât din dosarele de daună. În lipsa ambelor, aplicația ar acoperi doar o foarte mică parte din daune.

Aplicația se va concentra pe plata daunei direct în contul păgubitului, adică sistemul de "regie proprie", pe care încearcă să îl promoveze și asigurătorii. Astfel, rolul service-urilor se reduce la a repara mașina pe banii păgubitului, în condițiile păgubitului, nemaiavând acces la procedurile de constatare și de evaluare a daunei.

City Insurance și Euroins acuză acum service-urile independente că utilizează tarife nejustificat de mari pentru ora de manoperă și pentru mașina la schimb oferită pe timpul reparației, încărcând astfel devizele trimise către asigurător. Service-urile răspund că asigurătorii nu plătesc la timp și integral facturile, iar rezultatul este un număr impresionat de procese și reclamații.

Comenteaza