Unde ne angajăm în 2017. Topul celor mai dorite companii

Unde ne angajăm în 2017. Topul celor mai dorite companii
Clasamentul celor mai doriţi angajatori este dominat de companii care activează în tehnologia informaţiei, industria automotive, energie, telecomunicaţii sau comerţ. În top 20 figurează şi o companie cu sediul la Cluj.

Rezultatele studiului „Cei mai doriţi angajatori”, iniţiat de Catalyst Solutions, confirmă interesul candidaților pentru companiile de tehnologie. Studiul dezvăluie percepţiile candidaţilor în raport cu angajatorii care activează în România. Acesta sondează gradul de atractivitate a brand-urilor şi aşteptările pe care candidații le au de la aceştia.
 
Companiile care se plasează pe primele 10 poziții în 2017 sunt Oracle, Microsoft, IBM, Continental, Google, OMV Petrom, Vodafone, Amazon, Grup Renault România şi Coca-Cola. Pe următoarele locuri apar Orange, Endava, KPMG, Hewlett-Packard, Adobe, Procter & Gamble, ING, Bosch, Accenture şi Deloitte.

În top 20 mai sunt reprezentate industriile financiar-bancar, consultanță, servicii externalizate, locul 12 fiind ocupat de compania IT clujeană Endava, parte a grupului britanic cu acelaşi nume, care anul trecut a cumpărat ISDC Cluj. Participanţii la studiu au fost întrebați care sunt primele trei companii pentru care vor să lucreze, iar răspunsurile lor au fost libere, neasistate.

„Într-o piață în care pentru a atrage și reține candidații doriți companiile au nevoie de informaţii specifice cu privire la grupul ţintă şi comportamentul acestora, studiul le pune la dispoziţie astfel de date pentru construirea strategiei de recrutare și employer branding”, afirmă Alexandra Stancu, talent attraction coordinator la Catalyst Solutions.

Oracle: asigurări, servicii medicale, reduceri şi facilităţi
 
„Indiferent de pregătirea, experiența sau profilul candidaților, la Oracle există constant poziții deschise. Fie că vorbim de roluri în domeniul financiar, în vânzări, în resurse umane, în domeniul tehnic (development, consultanță sau suport), de candidați cu experiență îndelungată, de nișă, sau aflați la început de drum, oportunitățile noastre de carieră acoperă un spectru foarte larg.

Angajații noștri au acces la resurse diverse de training și dezvoltare, inclusiv la expertiză și certificări internaționale. Politica noastră de resurse umane, care se adaptează în permanență trendurilor și nevoilor pieței, se reflectă într-un pachet competitiv de beneficii (include componente de asigurare, servicii medicale, discounturi și facilități pentru angajați).

Nu în ultimul rând, Oracle este recunoscut pe piața din România pentru cultura sa organizațională. Angajații noștri formează o comunitate bazată pe colaborare, pe pasiuni și hobby-uri comune și pe cultivarea intereselor din afara sferei profesionale. Toate acestea se reflectă în mediul de lucru, care este unul prietenos și inspirațional”, susţin reprezentanții Oracle.

Microsoft: acces la tehnologii de ultimă generaţie

„Acest feedback vis-a-vis de brandul de angajator s-a transmis de la angajații noștri către piață, ceea ce ne poziționează ca un angajator atractiv pe piața muncii din România și nu numai. Candidații care sunt în proces de căutare de oportunități de carieră pun accent pe aceste aspecte atunci când sunt deciși să facă o schimbare profesională. Posibilitatea de a lucra cu tehnologii de ultimă generație într-un mediu de business dinamic sunt elemente care diferențiază Microsoft de alți angajatori existenți pe piața muncii”, conform conducerii Microsoft România. 
 
Studiul analizează criteriile care stau la baza deciziei în funcție de care candidații își aleg compania preferată. În top cinci criterii pe care le iau în considerare candidații se plasează mediul de lucru plăcut, alături de pachetul de salarii şi beneficii oferit de companie.

Următoarele criterii sunt siguranța locului de muncă, posibilitățile de evoluție profesională respectiv şi programele de training pe care compania le oferă. Într-o piață în care numărul de oportunități de carieră este ofertant, procesul de luare a deciziei devine mai rafinat, candidații țin cont de mai multe aspecte și valorizează o serie de alte criterii, pe lângă cele financiare.

De unde îşi iau informaţii candidaţii
 
O altă dimensiune analizată se referă la canalele de comunicare folosite de respondenți atunci când vor să afle mai multe informații despre companii şi oportunităţile de carieră. În topul modalităților de informare sunt portalurile de joburi (75,43%), recomandările primite de la prieteni și colegi (63,54%), site-urile companiilor (58,67%).

Rețeaua de socializare Linkedin (54,58%), interacțiunea personală cu angajatorii (53,66%), anunțuri ale angajatorilor pe site-uri de știri și de specialitate (50,76%) și târgurile de joburi (47,40%) sunt preferate de respondenţi. 
 
Cu toate că mediile de comunicare online și rețelele de socializare sunt prezente destul de sus în topul canalelor utilizate, potențialii candidați nu neglijează interacțiunea directă cu reprezentanții organizației. Ei sunt în căutarea acelor cadre în care pot discuta direct cu angajați din cadrul companilor vizate: evenimente la sediul companiei, târguri de carieră sau alte evenimente de business la care este prezent un anumit angajator.

Feedback-ul primit de la prieteni sau colegi cântărește foarte mult în decizia de angajare. Din acest motiv experiența pe care companiile o oferă actualilor angajați este definitorie pentru reputația lor în piață. Rezultatele studiului se bazează pe informaţiile colectate în urma unui chestionar online în perioada martie – mai. Au participat 11.036 respondenţi cu studii superioare, atât juniori, cât și candidați cu experiență din toată țara. 

CEI MAI DORIŢI ANGAJATORI DIN ROMÂNIA
 
1. Oracle
2. Microsoft
3. IBM
4. Continental
5. Google
6. OMV Petrom
7. Vodafone
8. Amazon
9. Renault 
10. Coca-Cola

Sursa: Catalyst

Comenteaza