Untul, produs „de lux” în magazine. Este ținut în cutie antifurt după ce a ajuns să coste aproape 100 lei/kg: „Este tentant pentru oameni”

Untul, produs „de lux” în magazine. Este ținut în cutie antifurt după ce a ajuns să coste aproape 100 lei/kg: „Este tentant pentru oameni”
| Foto: national.ro

În 2022 untul a s-a scumpit cu 45% faţă de anul anterior, iar acum un kilogram costă în jur de 100 de lei în retail.
 

Astfel, pentru mulţi români a devenit un produs de lux, iar unii retaileri au început să-şi protejeze produsele de lux, fie ele produse alimentare de bază, închizându-le în cutii de plastic, scrie ZF.

Este un efect al sărăcirii populaţiei, al scăderii puterii de cumpărare şi o dovadă a faptului că supermarketurile şi hipermarketurile au ajuns pentru o parte din populaţie ca nişte muzee, iar la muzee întotdeauna există tentaţia de a pune mâna pe un produs valoros, în acest caz pe o conservă, un pateu sau un jambon - Adrian Negrescu, analist economic.

Negrescu consideră că protecţia retailerilor vine şi după ce s-a constatat o creştere a numărului de furturi pe fondul implementării caselor de marcat self-service. De altfel, menţionează el, anumite produse, chiar dacă nu au o valoare mare, au devenit importante din perspectiva logisticii şi acoperirii acestor pierderi.

Untul, în antifurt și la Cluj

Nici magazinele din Cluj-Napoca nu sunt străine de această nouă poilitcă a retailerilor de a ține untul în capsule antifurt. Un cetățean a semnalat acest aspect în decembrie după ce a găsit untul „blocat” la un mare lanț de magazine.

Acum o lună si o săptămână, acel unt în pachet de 200 de grame costa 15,99 lei, iar acum s-a scumpit la 16,70 lei, potrivit site-ului Bringo, site-ul de livrări al hypermakert-ului Carrefour.

Comenteaza