Vânzările restaurantelor din Cluj, la un sfert din piața Bucureștiului

Vânzările restaurantelor din Cluj, la un sfert din piața Bucureștiului
| Foto: Marty Restaurants

Cinci mari orașe din țară își împart o piață națională a restaurantelor și a livrărilor de mâncare la domiciliu de 7,2 miliarde de lei, însă Bucureștiul deține peste jumătate dintre aceasta. Majoritatea localurilor pun lacăt pe afacere după nici nouă luni de funcționare.

Valoarea totală anuală a pieței de mâncare gătită în cinci dintre cele mai mari orașe din România este de 7,2 miliarde de lei, dintre care 4,8 miliarde în capitală, conform unei analize a Hospitality Culture Institute (HCI). 46% din piață revine restaurantelor standard, cu mese (sitting). 45% dintre români nu optează pentru oferte atunci când mănâncă la restaurant.

20% preferă meniurile de tip combo (mâncare, băutură, desert). Specificul românesc predomină ca opțiune pentru majoritatea consumatorilor, însă amplasarea localului contează mai mult. Jumătate dintre cei intervievați cheltuiesc între 30 și 50 de lei la o ieșire la restaurant. 

Localurile preferate sunt cele în care primează calitatea și varietatea. 52% dintre clienți mănâncă în oraș sau comandă mâncare acasă în lipsa timpului necesar gătirii. 87% dintre bucureșteni și 81% din afara capitalei au luat masa în oraș sau au comandat mâncare acasă cel puțin o dată în ultimele șase luni. 

Afaceri făcute după ureche

"Datele statistice spun că 6 din 10 restaurante, baruri sau cafenele dau faliment în primele nouă luni de funcționare. Locațiile ajung să găzduiască alte concepte, pornind de la alte mentalități. Lipsa de cercetări în domeniu cu privire la client și la piața de profil face ca, în mod eronat, aceasta să se dezvolte în acord cu dorința antreprenorilor și nu după nevoile și așteptările reale ale clienților", conform cercetării HCI.

“Este primul research independent de food service naţional. Brandurile mari au fost foarte receptive la iniţiativa noastră, ediţiile viitoare le vor strânge probabil şi pe cele mai mici”, spune Florin Maxim, fondator al institutului.

Studiul e realizat pe un eșantion de 800 de persoane din mediul urban de peste 18 ani care au luat masa în oraș în ultima jumătate de an în cinci orașe de referință (București, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, Iași). Este un proiect implementat în sistem crowd-funding la care au participat mai multe branduri ca Fratelli, City Grill, KFC, Coca-Cola, hipMenu, KZ Creative, Acvamarin Seafood, Trenta Pizza, Jerry’s Pizza. 

Acesta conține informații despre dimensionarea pieței, comportamentul de consum al clienților, selectarea restaurantului, importanța meniului, evaluarea experienței, fidelizarea clientului, efectuarea plății, trenduri și așteptări.

HCI este primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și tendințele din industria hotelurilor, restaurantelor și cateringului. Misiunea sa este să identifice tendințele cu impact social, economic și politic și să împartă know-how și soluții concrete.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte-ne pe Facebookpe Instagram, pe Youtube și pe LinkedIn

loading...
Comenteaza