Viața de după pandemie la Cluj: mai puțin mall, mai mult aer liber

Viața de după pandemie la Cluj: mai puțin mall, mai mult aer liber

Lunile de izolare şi situaţia încă fragilă în privința pericolului de infectare cu coronavirus îşi pun amprenta asupra comportamentului de consum al clujenilor, ei fiind tentaţi să aleagă activităţi în aer liber şi vacanţe în interiorul ţării.

Acestea sunt concluziile unui studiu realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox şi de agenția de cercetare MKOR Consulting în mai multe zone ale țării, printre care și Cluj.

Odată cu ridicarea restricţiilor, proces ce are loc treptat, principalele activităţi pe care românii vor să le facă mai des sunt plimbări în parc (32%), vacanţe în țară (26%), activităţi sportive în aer liber (25%), evenimente culturale (17%), antrenamente de fitness (15%), vizite la locurile de joacă pentru copii (14%).

Principalele activităţi care vor fi realizate mai rar sunt ieşitul la masă în mall (53%), călătoriile în străinătate (45%), mersul la cinematograf (45%), reiese dintr-un sondaj realizat pe 600 de respondenţi. Acesta a fost realizat în perioada 14-18 mai, cele mai multe răspunsuri provenind de la persoane din Bucureşti-Ilfov (45%), Prahova (7%), Constanţa (4%), Cluj, Iaşi, Timiş, Braşov, Galaţi (câte 3%).

30% au declarat că obişnuiau să meargă cel puţin o dată pe săptămână la mall pentru a lua masa, în timp ce 18% vizitau mall-urile cel puţin o dată pe săptămână pentru articole vestimentare, comportamentul lor se va schimba cel puţin pe fondul tendinţei de a evita spaţiile aglomerate şi ca urmare a constrângerilor de natură economică.

Perioada petrecută în izolare a crescut ponderea consumatorilor familiarizaţi cu comerţul online, iar retailerii din aceasta categorie vor căuta să îşi menţină clienţii şi cota de piaţă.

Achiziţiile de produse electronice şi electrocasnice şi cele de articole pentru casa şi gradina sunt mai "protejate": oamenii vor să îşi îmbunătăţească gradul de confort din propriile locuinţe, în cazul impunerii unor noi restricţii de deplasare.

"Numărul de vizitatori ai centrelor comerciale va scădea, dar ne aşteptăm la o creştere a numărului de produse, implicit a bonului mediu de consum la fiecare vizită de cumpărături. În ciuda faptului că multe din cumpărături s-au concentrat în mediul online, oamenii vor îmbrăţişa redeschiderea centrelor comerciale atât pentru experienţa de shopping, cât şi pentru numeroasele activităţi sociale pe care centrele le oferă, lucruri ce greu pot fi redate pe monitorul unui device, indiferent de diagonala sa", a declarat Bogdan Marcu, partner al CWE.

Magazinele considerate neesenţiale din cadrul centrelor comerciale şi-au suspendat activitatea în martie, proces ce a afectat 9.000 de unităţi comerciale. Din 1 iunie, magazinele situate în centre comerciale cu o suprafaţă sub 15.000 mp şi cele cu acces direct din exterior şi-au reluat activitatea.

Din 15 iunie a fost anunţată redeschiderea magazinelor din proiectele de peste 15.000 mp, activitatea restaurantelor şi a locurilor de joacă urmând a fi în continuare restricţionată.

Comenteaza