Companiile şi educarea consumatorului

Companiile şi educarea consumatorului
ZIUA de CLUJ a avut o idee foarte bună de a prezenta clujenilor companiile de top, dar cred că ar trebui să continue şi cu Top 11-20.

Trebuie înţeles că aceste companii, prin taxele şi impozitele plătite, prin locurile de muncă pe care le susţin, prin contribuţia economică la produsul intern brut, prin exporturi, susţin educaţia, sănătatea, cultura şi tot ce înseamnă societatea în general. Susţinerea (re)industrializării - fie că este vorba de dezvoltare industrială, fie de investiţii industriale noi - trebuie să fie pe masa de lucru a autorităţilor.

Valoarea adăugată şi creşterea economică vin în cea mai mare parte din producţia industrială, iar pentru asta autorităţile trebuie să fie mai puţin la televizor, în dezbateri politice sterile, şi mai mult în linia întâi a economiei, să înţeleagă nevoile operatorilor industriali şi să le faciliteze o dezvoltare sustenabilă, asta incluzând tot ansamblul de măsuri adaptate nevoilor lor şi aplicabile imediat. Clujul şi România au nevoie de impuls industrial pentru creştere durabilă; sunt importante serviciile, call center-ele, clusterele, proiectele de infrastructură, dar ele ar fi imposibil de pornit, susţinut sau dezvoltat fără cererea pe care o creează operaţiunile industriale.

Aştept cu mare optimism să îşi înceapă operaţiunile în Cluj Bosch, De'Longhi, Battistero şi toţi ceilalţi cărora trebuie să le mulţumim încă o dată că au investit la noi, în egală măsură în care aştept să se menţină condiţii de dezvoltare şi pentru investiţiile industrial deja existente, ca accesul la fonduri europene să se uşureze, ca şcoala să pregătească şi califice absolvenţi pentru activităţi industriale sau ca România să accepte cu condiţii sau derogări implementarea unor directive europene care îi pot afecta interesele industriale. Şi sigur, nu în ultimul rând, aştept ascensiunea unui consumator român educat (educaţie ce iar trebuie făcută de pe băncile şcolii) care să înţeleagă că, atunci când cumpără ceva fabricat în România, fie că vine de la un producător multinaţional, fie de la unul local, fie că vine de la un producător mare, fie de la o întreprindere mică sau mijlocie, îşi face bine lui, familiei lui şi multor altor familii din România. 7

 

Comenteaza