Willkommen în Cluj, Bosch!

Willkommen în Cluj, Bosch!
Am afirmat într-un editorial mai demult, într-un vârf al dezindustrializării, că de fiecare dată când se închide o fabrică în România, simt că mor un pic.

Nimic mai adevărat, mai ales că s-au închis prea multe, în special în zonele metalurgică şi chimică, au ajuns pe drumuri familii întregi, iar România a pierdut în zona de competitivitate industrială, cu atât mai rău cu cât momentul din regiune funcţionează, teoretic, în favoarea României. 
 
Tocmai de aceea, atunci când se deschide o fabrică, parcă îmi vine inima la loc. Nu este prima dată când insist asupra adevărului elementar care se învaţă de pe băncile şcolilor că într-o fabrică, indiferent de profil, se construieşte valoare adăugată economică şi financiară. Iar valoarea adăugată care vine din producţia industrială este cea mai solidă şi sustenabilă contribuţie la produsul intern brut şi la dezvoltarea economică a unei ţări.

În plus, al doilea lucru care îmi vine în minte când mă gândesc la operaţiuni industriale sunt calificările angajaţilor – redescoperim profesiile de operatori şi ingineri de echipamente industriale şi de linii tehnologice de asamblare, pe care şcolile şi facultăţile ar trebui să reînceapă din timp să le creeze.
 
Am să las specialiştii să argumenteze în plus, în special pentru tânăra generaţie, despre posibilităţile imense pe care le creează deschiderea unei noi fabrici. Impulsul meu aici este să salut cu multă căldură venirea lui Bosch în Cluj. Vorbim nu doar de joburile care se creează, de aportul dat la reindustrializarea României, de capitalul de încredere atât de necesar regiunii, cât mai cu seamă de prezenţa materială a celebrului German engineering la doi paşi de noi. Rigoarea, disciplina, precizia, eficienţa germană se (re)implantează în România şi ceea ce este mai plăcut este că aduc valoare adăugată exact în domeniul în care Germania domină mapamondul, şi anume automobilele. 
 
Deschiderea unei fabrici noi nu este un fapt banal, în special în lumea de astăzi, când globalizarea schimbă peisajul industrial pe planetă. Nemţii de la Bosch, Draxlmaier, Mercedes, prin fabricile pe care ridică în România, ne întăresc poziţia pe piaţa automotive şi asta nu rămâne fără consecinţe pentru viitor. Să ne mai gândim la asta, în special învăţământul românesc să reflecteze bine la modul în care poate fructifica în următorii 10 ani această direcţie a industrializării.
 
Bun venit la Cluj, Willkommen în Cluj, Bosch! Este una dintre cele mai bune veşti ale anului şi se cade să îţi mulţumim că întăreşti poziţia României pe harta industrială a Europei.

Comenteaza