Ministrul Educaţiei: "Avem nevoie de o altă școală pentru copii"

Ministrul Educaţiei:
Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru spune că peste 70% dintre elevii care vin în şcoala românească se simt singuri, neajutoraţi, într-o situaţie de stres continuu şi vin la şcoală fără niciun fel de plăcere.

Ministrul Educației, Mircea Dumitru, a declarat, marți, că şcoala românească a cultivat, involuntar, un fel de cultură a copiatului, de aceea nu trebuie să surprindă că fenomenul plagiatului are această amploare în România

"Școala românească, punând accent în mare măsură pe reproducere și pe memorizare, a fost un mediu în care s-a cultivat involuntar un fel de cultură a copiatului. Copiem de oriunde putem, de pe internet, de pe referate.ro. Ne complacem în această situație ca profesori, sarcina noastră fiind mai ușoară în momentul în care elevul a produs imediat o lucrare și nu ne asumăm rolul mult mai dificil, acela al pregătirii reale și a cultivării minților acestor tineri care trebuie să funcționeze mai bine atunci când ies din școală. De aceea, nu trebuie să ne surprindă faptul că fenomenul plagiatului are această amploare în România.", a afirmat Dumitru, la dezbaterea publică privind noua Strategie Națională Anticorupție, organizată de Ministerul Justiției și Cancelaria prim-ministrului.

În opinia ministrului Educației, trebuie revizuită relația între profesori și elevi, relaţia dintre aceştia trebuie să fie de parteneriat şi nu una de autoritate.

"Trebuie să insistăm foarte mult și asupra modificării modalității prin care noi, profesorii, ne apropiem de elevii noștri atunci când suntem la clasă. (...) Insistăm prea mult asupra transferului de informații și foarte puțin pe formarea caracterului și convingerii. Suntem captivi, suntem încă prizonieri ai unui sistem de educație care valorizează la maximum memorizarea, transferul mecanic de informații și solicitarea ca acele informații să fie memorate în mod prompt de către elevi atunci când sunt întrebați la diferite forme de testare".

De asemenea, ministrul a spus că se insistă prea mult pe memorizare și mai puțin pe creativitate.

"Nu putem subestima importanța memoriei, dar memoria este o capacitate cognitivă inferioară altor capacități care sunt mult mai importante pentru creativitate, cum ar fi imaginația. (...) Insistăm foarte mult pe un tip de școală care arată foarte mult ca un sistem de comandă aproape cvasimilitar, în care nu avem în vedere că în fața noastră stau niște ființe umane, niște persoane care au drepturi (...), credem foarte mult în această asimetrie dintre elevi și profesori, în care profesorul este o autoritate deplină și nu înțelegem că trebuie să fie într-un gen de parteneriat cu tinerii pe care trebuie să-i formeze".

Ministrul Educaţiei a concluzionat că este nevoie de o altă şcoală pentru copii, iar aceasta va fi bine servită şi de noua Strategie elaborată de Guvern, cu privire la anticoruptie şi transparenţă.

Strategia Naţională Anticorupţie 2016-2020 urmăreşte ca în peste 80% din instituţiile publice să fie luate măsuri preventive, să fie reduse cu cel puţin 50% cazurile de fraudă în achiziţii publice, dar şi oportunităţile la corupţia din sectorul privat.

Comenteaza