20 de ONG-uri propun recondiţionarea computerelor uzate drept o soluţie pentru accesul elevilor la educaţie

20 de ONG-uri propun recondiţionarea computerelor uzate drept o soluţie pentru accesul elevilor la educaţie
| Foto: stopinfractori.ro

Mai multe ONG-uri propun Ministerului Educaţiei, propunând ca pentru acoperirea necesarului de calculatoare pentru accesul elevilor la educaţia online şi offline, să fie recondiţionate computerele uzate.

Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

Cele 20 de organizaţii neguvernamentale - printre care se numără Asociaţia Ateliere Fără Frontiere, Uniunea Profesorilor de Informatică din România, Coaliţia pentru Educaţie, Salvaţi Copiii, Federaţia Părinţilor şi Aparţinătorilor Legali din România, Organizaţia Umanitară Concordia, Fundaţia Alături de Voi, Federaţia Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Protecţia Copiilor - propun demararea "unui amplu program de colectare şi recondiţionare a computerelor uzate", program care va trebui susţinut financiar de Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi logistic de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, potrivit unui comunicat al Asociaţiei Ateliere Fără Frontiere transmis, joi, AGERPRES.

Potrivit sursei citate, costurile per calculator recondiţionat sunt de cel puţin de două ori mai mici decât cele ale unuia nou pentru o configuraţie fezabilă pentru educaţia digitală, sprijinind în acelaşi timp realizarea obligaţiilor naţionale pentru reciclare şi contribuind la creşterea pieţei muncii.

"Impactul crizei generate de răspândirea virusului SARS-CoV-2 asupra sistemului de educaţie a reliefat şi a adâncit una din problemele majore, existentă şi anterior acestei crizei şi anume cea a lipsei accesului la educaţia digitală, una din cauzele principale fiind lipsa computerelor. Analiza datelor statistice arată că numărul copiilor care nu au acasă un calculator continuă să fie semnificativ, de peste 1 milion, conform Institutului Naţional de Statistică în anul 2017 şi mai recent în martie 2020, conform studiului realizat împreună cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei/ Centrul de Politici în Educaţie în care unul dintre 'impedimentele serioase pentru învăţare' îl reprezintă lipsa unui computer/ tabletă/ telefon smart, în proporţie de 65%", susţin reprezentanţii ONG-urilor.

Potrivit sursei citate, anual, în România sunt casate mii de calculatoare uzate. Aproximativ 40% din acestea pot fi reparate pentru o folosinţă optimă de către elevi, conform activităţii de peste 10 ani de recondiţionare realizată de Asociaţia Ateliere Fără Frontiere, prin care au fost donate peste 15.000 de calculatoare către mai mult de 1.000 de şcoli din zone marginalizate, cu sprijinul financiar al sponsorilor şi al organizaţiei Ecotic. Tot acest efort a fost realizat într-una dintre întreprinderile sociale ale Asociaţiei Ateliere Fără Frontiere în care lucrează persoane vulnerabile, cărora asociaţia le oferă servicii de acompaniere socio-profesională, care se finalizează cu integrarea lor pe piaţa convenţională a muncii, a adăugat Asociaţia Ateliere Fără Frontiere.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza