Clujul, din nou în top. O universitate a fost inclusă într-un clasament internaţional

Clujul, din nou în top. O universitate a fost inclusă într-un clasament internaţional
O universitate din Cluj-Napoca a fost inclusă într-un top al celor mai performante unităţi de învăţământ superior din Europa şi Asia Centrală.

Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca a fost nominalizată în QS Emerging Europe and Central Asia (EECA) University Rankings, un top care include instituţii de învăţământ din 20 de ţări în curs de dezvoltare şi care au un rol esenţial în creşterea socio-economică a regiunii din care fac parte.

Cea mai mare universitate din Cluj-Napoca, Universitatea Babeş-Bolyai (UBB) a fost inclusă pe locul 41, fiind a doua instituţie de învăţământ din România care ocupă un loc în clasamentul QS. În total, România este prezentă în clasament cu şapte universităţi, cu două în plus faţă de anul trecut. Pe lângă Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, au mai fost nominalizate următoarele instituţii de învăţământ superior: Universitatea Bucureşti, , Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iaşi, Universitatea Politehnică Bucureşti şi Universitatea din Craiova.

 

Image and video hosting by TinyPic

Cea mai bună universitate din Europa şi din Asia Centrală este Lomonosov Moscow State University (Rusia), urmată de Novosibirsk State University (Rusia) şi de Charles University (Cehia). Ţara cu cele mai multe universităţi în clasament este Rusia (48 de instituţii), urmată de Turcia (cu 16 instituţii).

Pentru realizarea topului QS Emerging Europe and Central Asia au fost evaluate peste 300 de universităţi din Albania, Azerbaijan, Belarus, Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Estonia, Georgia, Ungaria, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Letonia, Lituania, Polonia, România, Rusia, Serbia şi Slovacia.

Clasamentul a fost întocmit în baza a nouă criterii de selecţie:şase indicatori din topul mondial QS şi anume performanţă pentru evaluarea reputaţiei instituţiilor: reputaţia academică, reputaţia angajaţilor, raportului între numărul de studenţi şi corpul didactic, numărului de lucrări listate în publicaţii de specialitate, numărului cadrelor didactice internaţionale, numărului studenţilor internaţionali, precum şi trei criterii noi - impactul în mediul online, numărul lucrărilor/cercetărilor şi procentul staff-ului care deţine doctorat.

Comenteaza