Cum se calculează mediile elevilor după ce s-a renunțat la teze

Cum se calculează mediile elevilor după ce s-a renunțat la teze

Ministrul Educației, Monica Anisie, a explicat care este formula de calcul a mediilor elevilor în cele două semestre, având în vedere că tezele școlare au fost anulate.

Mediile elevilor se vor calcula atât în semestrul I, cât și în semestrul al II-lea fără tezele școlare, a anunțat ministrul Educației.

“Ca urmare a situației desfășurării activităților educaționale în mediul online, am decis, prin consultare la nivelul Ministerului Educației și Cercetării, ca în anul școlar 2020-2021 să nu se susțină teze, ca formă de evaluare sumativă, media semestrială urmând a se calcula prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor obținute prin evaluarea continuă, la cel mai apropiat număr întreg. La o diferenţă de 50 de sutimi, rotunjirea se va face în favoarea elevului“, a transmis Monica Anisie într-un mesaj postat pe Facebook.

Ministrul spune că “eliminarea tezei din categoria modalităților de evaluare sumativă are în vedere atât asigurarea echității evaluării, la nivel național, pentru toți elevii, cât și păstrarea motivației pentru învățare și creșterea randamentului școlar printr-un proces continuu de evaluare".

"În evaluarea formativă, accentul este pus pe feedback, pe susținerea învățării continue, conținând, prin modalitățile de realizare, și pârghii pentru asigurarea stării de bine a elevului în relație cu școala. De altfel, experiența sistemelor educaționale europene, în context pandemic, a scos în evidență necesitatea creșterii procentului evaluării de tip formativ care poate stimula învățarea elevilor și, implicit, reducerea procentului evaluărilor de tip sumativ – teste, probe de evaluare, o formă specifică de evaluare sumativă care este cunoscută în România, la final de semestru, teza", explică Anisie.

Potrivit ministrului, profesorii se vor concentra pe evaluarile formative (continue) și sumative curente (la final de unitate de învățare), iar în urma acestor evaluări, vor oferi feedback fiecărui elev în parte cu privire la progresul în învățare și performanțele obținute, "ghidând elevii cu modalități de învățare prin care să ajungă la rezultate mai bune, acolo unde este cazul“.

Anisie a precizat că “modalitatea în care se va realiza această evaluare este decisă de fiecare cadru didactic".

"Practicile de evaluare sumativă vor fi reorientate de la o centrare pe conținut, la o centrare pe competențe, evidențiind triada știu – pot – sunt, valorificând o varietate de metode de evaluare (de exemplu, proiectul, portofoliul)“, a explicat ministrul și a subliniat că "evaluarea, atât cea formativă, cât și cea sumativă, trebuie să se concentreze pe măsurarea și aprecierea acestor competențe".

Comenteaza