Fenomenul "flotant pentru școală" continuă. "Până la urmă, nici nu poți să-i condamni pe părinți"

Fenomenul "flotant pentru școală" continuă. "Până la urmă, nici nu poți să-i condamni pe părinți"

Școlile de prestigiu din centrul orașului sau cele modernizate sunt asaltate în fiecare an de părinții care vor să îşi înscrie copiii, iar pentru aceasta mulți dintre ei recurg la vize de flotant pe adresele arondate.

Cele mai "vânate" școli din Cluj-Napoca rămân cele din centru, iar "vânătoarea" începe din timp - părinții încep să se intereseze încă din anii de grădiniță al copilului ce învățătoare urmează să preia noi clase când cel mic ar urma să înceapă școala. An de an birourile secretariatelor din școlile cele mai țintite din oraș gem de dosare cu cereri de înscriere, deși poate că de pe stăzile arondate abia s-ar umple o clasă.... Explicația este simplă, dacă potrivit legii, la fiecare dintre şcoli au prioritate copiii care locuiesc în vecinătate, ceilalți având acces doar dacă rămân locuri libere, cei mai mulți dintre părinți nu vor să riște să rămână pe dinafară și apelează la deja consacrata metodă "flotant pentru școală", schemă rămasă în uz și în acest an. 

Inspectorul școlar general al IȘJ Cluj, Marinela Marc, spune că "nu-i poți condamna pe părinți" pentru că încearcă să-și înscrie copiii în cele mai bune școli, dar îi sfătuiește să facă vizite în mai multe școli înainte de a lua o decizie, să nu se ia "după gura târgului" atunci când aleg. 

"Până la urmă, nici nu-i poți condamna pe părinți... Să știți că am avut multe familii tinere care s-au înscris în audiență și au venit să-i consiliez legat de înscrierea în clasa pragătitoare și le-am explicat că, cel puțin în municipiu, dar nu numai, peste tot sunt cadre didactice bine pregătite și sfatul meu a fost să meargă în vizită în școli, în acele zile cu Porțile deschise și să-i cunoască pe învățătorii care urmează să preia clasa pregătitoare, pentru că s-ar putea să se stabilească o anumită relație de comunicare cu un alt cadru didactic la care poate nu se gândeau să ajungă, poate copilului i s-ar potrivi un altfel de cadru didactic, care să aibă mai multă disponibilitate la gestionarea emoțională a copiilor sau poate unor copii mai activi li s-ar potrivi un cadru didactic mai riguros, care să pună mai mult accent pe disciplinarea copiilor, pe stimularea performanței... este foarte greu să generalizezi și este foarte greu să te iei după gura târgului când alegi o școală și un învățător pentru copilul tău", a spus la ZIUA LIVE inspectorul școlar general al IȘJ Cluj Marinela Marc.

Comenteaza