Fostul ministru al Educației, Mircea Miclea: “Școlile nu ar fi trebuit închise”

Fostul ministru al Educației, Mircea Miclea: “Școlile nu ar fi trebuit închise”
| Foto: edupedu.ro

Fostul ministru al educaţiei, profesorul clujean Mircea Miclea spune că datele privind infecția cu coronavirus în școli arată că acestea nu ar fi trebuit închise și consideră că Ministerul Educației a avut "o abordare comodă, care nu se bazează pe date, chiar e împotriva lor".

Într-un interviu acordat SpotMedia.ro, prof. Miclea a afirmat că "școlile ar trebui să fie ultimele instituții care să fie închise și primele care trebuie deschise. Totodată, școlile trebuie testate prioritar".

"Consider că e o mare greșeală modul în care se procedează. Să ne uităm puțin la date. Acum câteva zile, OMS a publicat un studiu în care arăta că nu școlile sunt focare de infecție Covid.

Anterior, studii din Germania, Spania, Norvegia, Elveția au arătat clar că începerea școlilor în varianta clasică nu crește numărul cazurilor de Covid.

Cifrele Ministerului Sănătății de la noi arată că înainte de 15 septembrie proporția copiilor si adolescenților până la 19 ani care aveau Covid era de 6,18%, iar acum e 6,53%.

Deci proporția este extrem de mică raportat la totalul populației, iar începerea școlii și o lună de cursuri nu au avut niciun impact în răspândirea Covid la nivelul copiilor.

Puse toate la un loc, aceste date arată că școlile nu trebuiau închise. Eu văd însă că ministerul este mai degrabă preocupat să închidă școli în loc să fie preocupat de redeschiderea lor. O abordare care nu se bazează pe date, chiar e împotriva datelor", a spus Mircea Miclea.

Profesorul clujean a atras atenția că învățământul hibrid este greșit aplicat în România - jumătate în clasa, jumătate acasă.

"În niciun caz nu se face așa. Ai anumite teme care necesită prezența față în față și anumite teme care pot fi învățate online.

De exemplu, necesită prezența față în față orice temă care presupune învățarea inițială a unor operații de bază. Exercițiul cu acele operații, consolidarea cunoașterii dobândite se pot face online.

Sunt anumite lucruri care pot fi făcute mai bine online decât față în față. De exemplu, pentru unele subiecte de geografie este evident că învățarea online e preferabilă pentru că ai la dispoziție multe aplicații. În clasă ne uităm la Power Point despre Google Maps, online chiar folosim Google Maps. 

Deci utilizarea inteligentă a sistemului hibrid înseamnă să te uiți la ce anume trebuie să predai. Și în funcție de asta decizi ce e mai bine să predai în clasă, față în față, nu jumătate-jumătate, și ce temă se poate preda sau consolida online.

Și mai e ceva. Învățământul online înseamnă că ai niște lecții multimedia model pentru fiecare subiect. Asta înseamnă că întâi selectezi profesorii buni din țara aceasta, îi filmezi cum predau, adaugi la filmul respectiv exemple, contraexemple, texte, animație, indicii de rezolvare a problemelor.

Toate formează o lecție multimedia model, ea este pusă pe platformă. Lecția multimedia model a celui mai bun profesor este  oferită tuturor elevilor din țară.

Aceasta este valoarea adăugată a sistemului online: indiferent de calitatea profesorului din fața mea, am acces la lecția celui mai bun profesor și mă uit la ea până când înțeleg. Se poate face acest lucru cu toate lecțiile din clasa I până în clasa a XII-a.

Așa trebuie conceput învățământul online. Trebuie un buget, trebuie identificați profesorii și la sfârșitul anului am putea avea lecțiile model.

În felul acesta vom avea un efect de egalitate socială, pentru că acum adesea diferența dintre elevi o face diferența de calitate dintre cadrele didactice.

Și un alt efect ar fi că inclusiv cadrele didactice, știind că vor fi comparate de părinți și elevi cu prestația celor mai buni profesori, vor face efortul de a-și îmbunătăți predarea. Un efect de stimulare a dezvoltării prestației didactice și la profesori.

Sunt simple lucrurile acestea, trebuie doar să gândești puțin…

Cei mai afectați de școala online sunt cei din primele clase și generația aflată acum la adolescență, cei pe finalul liceului", e de părere profesorul Miclea.

 

loading...
Comenteaza