Fostul ministru clujean al Educației: Rezultatele la Evaluarea Națională, un eșec al învățământului gimnazial

Fostul ministru clujean al Educației: Rezultatele la Evaluarea Națională, un eșec al învățământului gimnazial
| Foto: edupedu.ro

Fostul ministru clujean al Educaţiei, Mircea Miclea, a afirmat că numărul mare de elevi care au luat medii sub 5 sau au lipsit de la Evaluarea Națională 2019 indică un eșec al învățământului gimnazial.

După ce aproape 40% dintre elevii înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului au luat medii sub 5 sau au lipsit de la Evaluarea Națională 2019, fostul ministru al Educației, Mircea Miclea, a spus, pentru edupedu.ro, că rata aceasta de eșec "este enormă" și că "este un eșec al învățământului gimnazial și eșecul acesta se explică prin ignorarea evaluărilor la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a”

Miclea consideră că una din principalele cauze ale ratei crescute de eșec este faptul că nu s-au folosit rezultatele de la Evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, care ar fi putut permite o intervenție timpurie.

"Din clasa a II-a știai că el nu știe să scrie, sa citească. În mod firesc trebuia să faci ceva cu acel copil. De ce nu au corectat? Fiecare școală avea toate datele pentru fiecare elev să facă corecția. Este aici complicitatea tuturor: statistica anunțată de Minister după evaluările la clasa a II-a, a IV-a, a VI-a este greu descifrabilă, profesorii ascund ce descoperă în rezultate și părinții se declară nemulțumiți. Este o complicitate, nimeni nu a făcut ceea ce putea face pentru ca rezultatele să fie cu totul altele", a declarat fostul ministru.

Întrebat ce trebuie să facă Ministerul Educației ca să reducă rata de eșec de la Evaluarea Națională, Mircea Miclea a spus că Ministerul trebuie "să reia rezultatele pentru fiecare elev de la evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și să ceară școlilor, pentru fiecare elev cu probleme de învățare, un plan individualizat de studiu".

"Punerea în practică a acestui plan remedial se poate face în after school, cu condiția să se respecte legea care spune că programa școlară acoperă 75% din orele de predare, lăsând la dispoziția profesorului 25% din timpul alocat materiei respective (Articolul 66 din Legea educației). Deci în restul de 25% din timp tu, ca profesor, aveai posibilitatea să te adaptezi la elevii pe care îi ai. Paragraful nu l-au scos din lege, deci să-l aplice", a afirmat Mircea Miclea.

Fostul ministru a mai spus și că programa trebuie recalibrată astfel încât "dacă ai 100 de ore de matematică în clasa a IV-a, să pui în programă subiecte care să fie predabile în 75 de ore și atunci ai 25 de ore să faci ce crezi. Dacă ai elevi slabi repeți, dacă ai elevi buni le dai în plus exerciții din culegeri".

"Deci luate rezultatele, făcut plan remedial individualizat de învățare pentru fiecare elev", a explicat Miclea.

Profesorul clujean e de părere că evaluarea cadrelor didactice trebuie făcută "pe ce au făcut cu copiii, nu pe hârtii, nu pe participări la concursuri" 

"1. Arătați-ne planurile individualizate!
2. Arătați-ne ce ați făcut cu elevii, până la finalul anului!
3. Vedem efectele după 2 ani, la următoarea evaluare la clasele a IV-a și a VI-a", concluzionează profesorul Mircea Miclea.

Comenteaza