Ministrul Educaţiei despre noul plan-cadru pentru gimnaziu: istoria şi latina nu sunt de negociat

Ministrul Educaţiei despre noul plan-cadru pentru gimnaziu: istoria şi latina nu sunt de negociat
Propunerea finală în ceea ce priveşte noul plan cadru pentru învăţământul gimnazial va fi prezentată săptămâna viitoare.

Potrivit ministrului Educaţiei, varianta finală a planului cadru pentru clasele V-VIII este încă în lucru, urmând să fie prezentată în cursul săptămânii viitoare. "Colegii mei lucrează şi lucrează puternic şi mă bucur că şi alaltăieri am primit nişte sugestii de la conferinţele asociaţiilor părinţilor din ţară. Deciziile trebuie luate informat, iar informarea pentru mine trebuie să o facă cel care are această responsabilitate, adică Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. Rolul meu este să creez un cadru în care dialogul să se poată întâmpla", a explicat ministrul.

Ministrul Adrian Curaj a explicat, în cadrul unei conferinţe de presă susţinută la Cluj, că avem nevoie atât de istorie, cât şi de componenta de latină, ca parte a rădăcinilor noastre ca naţiune. "Ce vă pot spune, şi astaeste foarte ferm, dintre multele lucruri care pot fi discutate, două lucruri nu pot fi discutate sau nu pot fi comentate nepotrivit: este vorba despre istoria noastră şi despre latinitatea noastră - cum se vor manifesta ele, asta este altceva, dar acestea nu sunt de negociat. Acesta cred că este un mesaj puternic", a punctat acesta.

Declaraţiile au fost făcute în contextul în care la sfâşitul lui 2015, ministerul a lansat în dezbatere publică trei propuneri de plan-cadru pentru învățământul gimnazial. Conform noilor propuneri, disciplina limba si literatura română ar pierde o oră la clasa a V-a, în toate cele trei variante elaborate. Printre materiile care ar avea de "suferit" se numără şi istoria, care în toate cele trei propuneri, are alocat un număr mai mic de ore faţă de cel prevăzut în documentul actual. Alte modificări comune planurilor puse în dezbatere constau în scoaterea limbii latine ca materie pentru clasele a VIII-a, precum și introducerea unor discipline noi, care inlocuiesc cultura civică: educație pentru drepturile copilului (clasa a V-a), educație interculturală (clasa a VI-a), educație pentru cetățenie democratică (clasa a VII-a) și educație economică (clasa a VIII-a). Tehnologia informației și a comunicațiilor devine obligatorie, iar religia rămâne neschimbată.

Comenteaza