O universitate din Cluj, înte cele mai bune din ţările în curs de dezvoltare din Europa și Asia Centrală

O universitate din Cluj, înte cele mai bune din ţările în curs de dezvoltare din Europa și Asia Centrală
O universitate din Cluj-Napoca apare în "QS Top 200 universități din ţările în curs de dezvoltare din Europa și Asia Centrală (EECA)". Este vorba despre Universitatea "Babeș — Bolyai" ce figurează pe locul 36.
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

Cea de a treia ediție extinsă a Clasamentului "QS: Țările în Curs de Dezvoltare din Europa și Asia Centrală (EECA)" a fost lansată marți de QS Quacquarelli Symonds, analist global asupra învățământului superior.

Ediția din 2016 a clasamentului EECA include 200 de universități din 21 de state, cu 50 mai multe decât precedenta.

În clasament apar 11 universități românești, dintre care 5 sunt noi în clasament, România beneficiind de ediția extinsă din acest an. Universitatea din București rămâne cea mai bine clasată instituție de învățământ din România, crescând cu patru locuri și ajungând pe locul 32 în regiune. În clasamentul Top 50 regional au fost incluse și celelalte universități din cadrul Consorțiului "Universitaria": Universitatea "Babeș - Bolyai" din Cluj Napoca - locul 36 (de la locul 41), Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" - locul 49 (de la locul 51) și Universitatea de Vest din Timișoara - locul 59 (de la 58).

Metodologia utilizată de QS presupune aplicarea mai multor indicatori principali. Un indicator este reputația academică (cea care contează în proporție de 30%) - reputația globală este evaluată prin două cercetări internaționale principale (prima dintre ele este QS Global Academic Survey, care le cere cercetătorilor din lume să identifice instituțiile pe care le percep că realizează cele mai bune performanțe în domeniul lor).

Un alt indice este reputația angajatorului (20%) - QS Global Employer Survey le solicită absolvenților angajați să numească instituțiile pe care le consideră că produc cei mai buni absolvenți din sectorul lor de activitate. Acest indicator urmărește să reflecte reputația intuițională pe piața de angajare a absolvenților.

Rata facultate/student contează în proporție de 15% în evaluare. Aceasta este bazată pe numărul de studenți înscriși comparat cu personalul academic full-time.

Alți indicatori incluși în metodologie sunt: Articole pe facultate (10%), impact web (10%), Personal cu studii doctorale (5%), Citări pe articol (5%), Facultate Internațională (2,5%) și studenți internaționali (2,5%).

 

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza