Procesul de învăţare nu se termină niciodată: şase săptămâni de dezvoltare personală pentru elevii clujeni
- Scris de Ziua de Cluj
- 30 Iun 2015, 17:43
- Educaţie
- Ascultă știrea
Conceptul care se află la baza proiectului este "Practice, Learn, Step Up", un model de învățare prin intermediul căruia adolescenții experimentează, trag concluzii, învață, iar apoi aplică noile cunoștințe.
În timp ce părțile de "Practice" și "Learning" pun accent pe învățarea activă, implicând participanții în simulări, jocuri de rol, prezentări și demonstrații, partea de "Step Up" reușește să aducă un procent de asimilare a informației de 90% prin punerea în practică de către elevi a celor învățate în situații din afara programei "Grow".
Pe tot parcursul proiectului adolescenții vor învăța distrându-se, își vor dezvolta abilități practice, își vor cunoaște valorile și punctele forte, vor interacționa cu oameni de diferite culturi și își vor face prieteni noi. În cadrul atelierelor își vor dezvolta abilitățile de lider, vor cunoaște misterele din spatele diferențelor de gen, își vor descoperi valorile, vor învăța să distingă vocația de competențe sau cum să își scrie un Curriculum Vitae.
Mediul în care proiectul "Grow" se desfășoară este unul intercultural, iar participanţii vor întâlni obiceiurile și tradițiile celor 13 țări de proveniență ale trainerilor, începând cu Bulgaria, Grecia, Brazilia, Mexic, Egipt sau Maroc și terminând cu Hong Kong, Taiwan, SUA, Malaiezia, Filipine, Pakistan și India.
Proiectul se va desfăşura, pe lângă Cluj-Napoca, în Bucureşti, Brăila, Craiova, Galaţi, Iaşi, Oradea, Pitesti, Sibiu, Suceava, Timişoara şi Târgu-Mureş.
Programul a fost creat în 2010 de Școala de Valori în parteneriat cu AIESEC România şi a însumat până în prezent peste 30.186 de aplicanți, 12.877 de absolvenți, 466 de traineri internaționali din 62 de țări, 172 de coordonatori de proiect, 35.450 de ore de educație non-formală, 415 licee implicate și 38 de orașe.