România, penultimul loc în UE la capitolul competenţe digitale

România, penultimul loc în UE la capitolul competenţe digitale
Potrivit unui studiu al Ipsos Mori, realizat pentru Microsoft la nivelul european printre companiile mici şi mijlocii, România ocupă penultimul loc din Uniunea Europeană la capitolul competenţe digitale.

Numărul mare de specialişti IT din economie este unul dintre motivele pentru care România nu ocupă ultima poziţie din Uniunea Europeană (UE) în domeniul competenţelor digitale. Când vine vorba de integrarea tehnologiei în mediul de afaceri însă, România se plasează pe locul 28 din 28, potrivit studiului Ipsos Mori.

Întrebaţi, 84% din respondenţii români (lucrători IT din companii mici şi mijlocii) au declarat că se simt pregătiţi să folosească aplicaţiile şi dispozitivele pe care le au la dispoziţie în companie, comparativ cu doar 59% în Europa Occidentală. În acelaşi timp însă mai puţine dintre companiile româneşti au un website (55%) sau o zonă online dedicată clienţilor (16%) faţă de media occidentală (69% respectiv 21%), relatează Mediafax.

Un alt aspect relevat potrivit studiului constă în atitudinea pozitivă cu care afacerile româneşti privesc epoca digitală raportat la cele din vestul Europei - respondenţii consideră că tehnologia le va ajuta şi fluidiza deciziile operaţionale şi strategice (79% în România versus 59% în Vest) sau le va aduce mai multe date relevante despre clienţi (67% faţă de 53%).

În ceea ce priveşte mobilitatea angajaţilor, România are în continuare o rată scăzută faţă de majoritatea statelor europene, 7 din 10 angajaţi declarând că trebuie să fie prezenţi la birou pentru a-şi îndeplini sarcinile de serviciu; totuşi, se constată o creştere a flexibilităţii faţă de 2015, când 8 din 10 angajaţi declarau că trebuie să fie prezenţi la birou pentru a-şi îndeplini sarcinile de serviciu.

Foarte puţini dintre cei ce activează în domeniul informaticii simt că tehnologia digitală a avut un impact negativ asupra activităţii lor. Opt din zece (80%) spun că a avut un impact pozitiv asupra abilităţilor lor, trei sferturi confirmă acelaşi impact pozitiv cu privire la capacitatea lor de a inova (75%), cooperarea între echipe (76%) şi motivaţia lor de la locul de muncă (74%).

Aceiaşi lucrători din România sunt în general de acord că tehnologia le îmbunătăţeşte relaţia cu clienţii şi le permite să îşi dezvolte afacerea. Şapte din zece (71%) sunt de acord că sunt în măsură să rămână conectaţi cu clienţii şi să îşi îmbunătăţească loialitatea clienţilor, în timp ce într-o proporţie similară sunt de acord că tehnologia le permite să construiască relaţii mai bune cu clienţii existenţi (73%).

Lucrătorii români din sectorul IT consideră că dezvoltarea de competenţe (49%) şi strategia companiei lor (43%) sunt cele mai mari provocări interne cu care companiile lor se vor confrunta în următoarea perioadă. Două cincimi menţionează, de asemenea, inovarea de noi produse şi servicii (38%), vânzările companiei şi strategia de marketing (38%).

Ipsos Mori a realizat în 2016, pentru Microsoft, un studiu la nivel european printre companiile mici şi mijlocii - categorie care formează aproape 99% din totalul companiilor de pe continent. Studiul a abordat teme legate de folosirea datelor şi a tehnologiilor de ultimă oră pentru a atrage noi clienţi, a creşte productivitatea şi a inova în domeniul de activitate în care activează.

 

Comenteaza