Scrisoare din vacanţă: "Îmi doresc să înțeleg tot ce o să ne învețe doamna învățătoare"

Scrisoare din vacanţă: "Îmi doresc să înțeleg tot ce o să ne învețe doamna învățătoare"

Deși vacanța este de obicei cea mai așteptată perioadă dintr-un an școlar, după mai bine de un an de pandemie și școală întreruptă, copiii își doresc să revină la clasă ca să poată ţine pasul cu materia care le este predată. 

Mulţi copii își doresc să revină la clasă, la viața socială pe care o aveau înainte, la colegi și la profesorii care le sunt modele. Cei de școală primară sunt în grupa de vârstă cel mai puternic afectată de întreruperile de învățare. 

Dorințele unei generații care a trecut prin cel mai mare experiment educațional probabil de la al Doilea Război Mondial încoace sunt exprimate într-o scrisoare a unei eleve de lcasa a IV-a.  Doar în perioade de război a mai fost întreruptă școala în felul acesta, diferența dintre generația actuală de copii și cele din trecut este tehnologia la care o parte din ei au avut acces.

Georgiana are 10 ani, este elevă în clasa a IV-a, mai are un frate în clasa a II-a, mama lor este casnică, iar tatăl lucrează pe perioade scurte în străinătate. Georgiana învață foarte bine, îi place muzica, dansul, îi place să picteze și să citească, să o ajute pe mama ei în gospodărie. Familia locuiește într-o casă mică, dar îngrijită.

Scrisoarea Georgianei:
„Când m-am întors la școală, m-am bucurat deoarece am început activitățile pe care le aveam înainte de pandemie. Atunci când am făcut activitățile online de acasă, nu mi-a plăcut deoarece nu aveam semnal, nu puteam înțelege din cauza semnalului și asta era greu pentru mine. O zi din vacanță eu mi-o petrec începând cu igiena, cu micul-dejun, apoi ies afară, alerg, mă joc, culeg flori, merg la bunici. Eu cred că alți copii își petrec o zi din vacanță alergând, se joacă, se plimbă, se dau cu bicicletele, merg la bunici. Atunci când se vor deschide școlile vreau să nu mai port mască. Nu am niciun plan, dar îmi doresc să înțeleg tot ce o să ne învețe doamna învățătoare.”, a scris Georgiana pentru Edupedu.ro

Realitatea din mediul rural arată că în România aproape unul din zece copiii de la țară adoarme flămând, uneori sau întotdeauna. Pandemia a afectat grav situația materială a familiilor care trăiesc în comunitățile vulnerabile din mediul rural. Circa trei sferturi dintre familiile din mediul rural cumpără alimente mai ieftine, mai puține, sau amândouă la un loc. Din ce în ce mai mulți copii de la țară mănâncă mai puțin.

60% dintre părinți nu au lucrat în perioada pandemiei, iar 19% și-au văzut veniturile diminuate ca urmare a concedierii, a șomajului tehnic și a imposibilității de a lucra cu ziua. Iar prețul îl plătesc inclusiv copiii.

Copiii de la țară o duc deja mai greu decât în anii trecuți. Aceştia trebuie să muncească mai mult decât colegii lor de la oraș ca să țină pasul cu școala. Trecerea orelor în online a atras după sine pierderi mari de învățare. Cei fără posibilități materiale, fără acces la internet, echipamente și programe de educație remedială, fără profesori calificați în metodologia predării digitale au fost cel mai afectați. 

La Evaluarea Națională 2020, jumătate dintre elevii din rural nu au luat examenul de matematică. Copiii de la țară au nevoie de ajutor la teme. Un sfert dintre ei nu primesc niciun fel de ajutor atunci când au dificultăți, pentru că nu au în preajmă pe nimeni care să știe sau să aibă timp de ei. Aproape un milion de copii învață la sat și aproape toți au nevoie de ajutor – unii mai mult ca alții.

loading...
Comenteaza