UBB, după acuzaţiile de misoginism și rasism: "Este posibil ca încă nu toate componentele să fie ancorate în lumea modernă"

UBB, după acuzaţiile de misoginism și rasism: "Este posibil ca încă nu toate componentele să fie ancorate în lumea modernă"

După ce o studentă a universității a publicat fragmente dintr-un suport de curs, în care evidenția afirmații cu încărcătură misogină și rasistă, rectorul UBB, Daniel David, a solicitat efectuarea imediată a unei analize la nivelul departamentului în cauză.

Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

"Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) ține să-și onoreze statutul de universitate world-class, care susține combaterea discriminării sub orice formă s-ar manifesta aceasta. În acest context, UBB a luat notă cu responsabilitate de comentariile critice ajunse în spațiul public în legătură cu limbajul utilizat într-un suport de curs dedicat studenților la învățământul la distanță din UBB, iar rectorul UBB, prof. univ. dr. Daniel David, a solicitat efectuarea imediată a unei analize la nivelul departamentului/facultății de specialitate cu referire la acest suport de curs", se arată într-un comunicat al Universitatea "Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca.

Reacția UBB Cluj vine după ce o studentă a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației din cadrul universității a publicat într-o postare pe rețelele de socializare, imagini cu fragmente controversate dintr-un suport de curs, în care a evidențiat afirmații cu tentă rasistă și misoginină. (vezi UBB, în mijlocul unui scandal de rasism. „Cât mai continuăm într-un mod atât de toxic și dezonorant?”)

„UBB are, în general, un curriculum modern, ghidat de cele mai bune practici academice și etice internaționale. Dar UBB este o comunitate academică mare, astfel că este posibil ca încă nu toate componentele să fie ancorate în lumea modernă la standardele pe care le dorim, fapt care ne determină să urgentăm și să amplificăm eforturile noastre de aliniere la standardele etice și academice ale lumii de azi. Dacă apar abateri de la acest lucru, acestea trebuie identificate și eliminate imediat. Dar demersul meu în acest sens este unul mai general, de reformare a curriculumului UBB. Astfel, ca urmare a angajamentului din Programul ProUBB+ am început deja de la sfârșitul anului 2020 un proces de reanaliză a tuturor planurilor de învățământ (și a fișelor de disciplină) din UBB prin prisma celor mai bune practici internaționale (implicând mediul academic intern și extern, studenții, societatea/mediul socio-economic), circumscrise de Ghidul UBB Antidiscriminare lansat în 2018. În urma acestui demers, cred că UBB va avea nu doar unul din cele mai moderne conținuturi curriculare din țară, congruent cu cele mai bune practici academice și etice, dar și mecanismele de autoprotecție, și anume de identificare și de eliminare rapidă a unor erori/abateri de la bunele practici academice internaționale. Așadar, există deja în UBB un proces demarat și care se ocupă de asemenea zone, cu consultare plurală și în raport cu normele etice, științifice și culturale ale prezentului. Probabil că și cazul punctual a apărut în acest context de autoanaliză inițiată în UBB, ceea ce arată că autoanaliza începe să funcționeze”, punctează rectorul UBB, prof. univ. dr. Daniel David, în comunicatul transmis.

Conform UBB Cluj, Universitatea a elaborat, "încă din anul 2018, un Ghid pentru combaterea discriminării, menit să stabilească un set de criterii uniforme care au ca scop promovarea unui mediu educațional și profesional fără discriminare și hărțuire, să reafirme angajamentul UBB față de principiile egalității de șanse, să promoveze un mediu universitar sigur și nediscriminatoriu. Ghidul elaborat de reprezentanții UBB se aplică tuturor aspectelor educaționale sau de altă natură organizate în cadrul instituției".

 

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza