Foto 53 de accidente şi 21 de răniţi. Floreştiul cere interzicerea virajului spre Metro. Instituţiile abilitate... promit

53 de accidente şi 21 de răniţi. Floreştiul cere interzicerea virajului spre Metro. Instituţiile abilitate... promit

53 de accidente de circulaţie, din care 21 cu răniţi, au avut loc în perioada 2015-2017 pe drumul spre Floreşti, în zona de acces spre Metro. Asociaţia Trăiesc în Floreşti (ATIF) a cerut poliţiei, DRDP Cluj şi CNAIR interzicerea virajului la stânga înspre şi dinspre parcarea magazinului. Măsurile vor fi luate, dar nu se ştie când...

“În 14 februarie 2018, ATIF a trimis solicitări către Poliția Rutieră Cluj, DRDP Cluj şi CNAIR prin care a cerut explicaţii referitoare la intersecţia din zona Metro şi motivele pentru care, în ciuda accidentelor rutiere multiple soldate cu victime, nu s-au luat măsuri. Pentru că nicio instituţie nu specifică un termen de execuţie, ne întrebăm câte accidente şi câte persoane trebuie să mai sufere până când se va inchide această intersecţie?”, au scris reprezentanţii asociaţiei, pe Facebook.

Interzicerea virajului la stânga şi semafor cu buton pentru pietoni

Conform DRDP Cluj, în septembrie 2017, a avut loc o întâlnire între reprezentanţii Metro, IPJ Cluj şi DRDP Cluj în cadrul căruia s-au analizat posibiltăţile de modificare şi reamenajare a accesului rutier către magazinul din Floreşti şi anume: refacerea semnalizării, repunerea în funcţiune a semaforului cu comandă pentru pietoni şi întâlnirea la o dată (?!) care se va decide de către cei implicaţi pentru stabilirea măsurilor de interzicere a virajului la stânga a celor care vin dinspre Cluj, dar şi a celor care ies de la Metro spre Floreşti/Gilău.

DRDP Cluj mai transmite că a solicitat magazinului Metro, în ianuarie 2018, să remedieze semnalizarea rutieră; asigurările din partea magazinului sunt că în cel mai scurt timp o firmă specializată va efectua lucrările necesare.

Poza noua 13.04.2018

Regulile de acces la Metro, avizate în 1999

CNAIR spune că s-a hotărât virajul la stânga, dar subliniază şi că în stânga şi dreapta magazinului există două sensuri giratorii unde sunt asigurate relaţii de stânga, în condiţii de siguranţă. De asemenea, CNAIR va amplasa pe axa drumului naţional parapet lestabil pentru a închide relaţiile de stânga, evitând astfel producerea de accidente rutiere. Nu se specifică şi când anume vor fi implementate aceste măsuri. “Amenajarea accesului la centrul comercial Metro a fost avizat în 1999, când valorile de trafic pe acest sector de drum naţional erau mai mici”, mai specifică CNAIR.

Poza noua 13.04.2018

Metro suportă costurile refacerii semaforizării

Şi Inspectoratul Judeţean de Poliţie (IPJ) Cluj susţine acelaşi lucru, şi anume că “s-a solicitat modificarea accesului în/din incinta magazinului prin anularea virajului la stânga, accesul dinspre Cluj-Napoca-Floreşti urmând a fi realizat prin întoarcere la sensul giratoriu de la reprezentanţa auto “Autotransilvania”, ieşirea dinspre parcarea Metro spre Floreşti urmând a fi realizată pe breteaua de întoarcere din zona Vivo (Polus)”. Se reiterează introducerea butonului cu semafor pentru pietoni.

IPJ Cluj specifică că soluţia propusă a fost acceptată de părţile participante, costul refacerii semforizării intrând în sarcina Metro, iar restricţionarea accesului urmând a fi făcută de CNAIR – DRDP Cluj.

Poza noua 13.04.2018

 

CÂND? Nicio instituţie nu specifică acest lucru.

Comenteaza