Abonamente umflate la Romtelecom

Abonamente umflate la Romtelecom
Mii de clujeni care aveau televiziune gratuită Dolce de la Romtelecom au aflat la facturare că acum trebuie să plătească serviciul.

Clienţii Romtelecom fac coadă la sediile companiei pentru a sta de vorbă cu angajaţii de la departamentul de relaţii cu clienţii. Oamenii se plâng că brusc le-au crescut facturile, fiind puşi să plătească pentru serviciul de televiziune care în contractul semnat în 2010 pe doi ani era gratuit. Romtelecom şi-a anunţat clienţii în vară că vor avea mai multe canale TV, însă doar pe spatele scrisorii era scris mic noul preţ şi faptul că oamenii pot renunţa la serviciul de televiziune în termen de 30 de zile dacă nu sunt de acord cu modificarea din contract.

Romtelecom a câştigat teren pe piaţă în primăvara lui 2010, când a oferit pachete de telefonie, internet de mare viteză şi televiziune digitală Dolce Interactiv, în care ultimul dintre servicii era oferit gratuit. Contractele au fost încheiate pe doi ani, cu obligaţia clienţilor de a plăti despăgubiri dacă renunţă mai repede la abonament. În vară, Romtelecom a trimis clienţilor cu acest tip de contract scrisori în care erau anunţaţi cu litere îngroşate: "Acum ai un nou pachet principal Dolce Interactiv!". Astfel, numărul redus de canale TV din pachetul de bază de până atunci a crescut la 60, acesta fiind redenumit în "Dolce iVariat". Pe spatele scrisorii, cu litere mici, era scris şi preţul noului pachet, de 6,1 euro pe lună, iar cu litere şi mai mici era un paragraf de jumătate de pagină care conţinea şi un rând esenţial, în care se precizează că cei care nu sunt de acord cu modificarea unilaterală a contractului pot renunţa la serviciul de televiziune prin notificare către Romtelecom, care trebuie să ajungă în termen de 30 de zile.

Mulţi clienţi se plâng ori că nu au primit scrisoarea, ori că nu au ştiut de posibilitatea de a renunţa la serviciu din cauză că aceasta a fost "ascunsă" într-un text minuscul. Astfel, clienţii fac acum coadă cu facturile "umflate" în mână la birourile de relaţii cu clienţii. "Mi-au spus că puteam renunţa la televiziune în 30 de zile. Eu am primit scrisoarea în 5 iulie. Au motivat scumpirea prin faptul că au rămas fără receiverele pentru televiziune digitală, căci mulţi le ţineau în dulap, nefolosindu-le, iar acum trebuie să le returneze dacă nu mai este gratis", ne-a declarat un client după ce a stat de vorbă cu angajaţii Romtelecom din sediul central din Cluj-Napoca. "Eu i-am anunţat că am trecut la altă companie şi să vină să-şi ia receiverul, dar nu au venit şi mă facturează în continuare", ne-a spus o femeie. Pentru a face faţă numărului mare de oameni cu reclamaţii, Romtelecom a montat în sediu un aparat care dă numere de ordine. Însă, chiar şi în aceste condiţii, angajaţii îşi părăsesc când vor birourile, lăsându-i pe oameni să aştepte cu orele, aşa cum reporterii ZIUA de CLUJ au constatat la faţa locului.

Plângerile au început să curgă şi la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC). "Chiar acum am în faţă o astfel de scrisoare trimisă de Romtelecom clienţilor. Sunt mai multe plângeri împotriva Romtelecom pe diverse probleme, dar asta e una dintre ele. Dacă contractele erau pe doi ani, nu ar fi trebuit să se schimbe. Vom analiza situaţia, iar în cursul săptămânii viitoare vom avea un rezultat", a spus şeful CJPC, Mircea Radu.

Conducerea Romtelecom consideră că a respectat interesele clienţilor prin faptul că le-a acordat posibilitatea să renunţe la televiziune. "Pentru că Romtelecom respectă interesele clienţilor săi şi doreşte întotdeauna să acţioneze în concordanţă cu prevederile legale, a procedat la informarea clienţilor cu privire la modificările aduse grilei de programe de televiziune ca urmare a implementării noului portofoliu, acordând acestora dreptul de denunţare unilaterală a contractului de furnizare de servicii de televiziune ca urmare a modificării unilaterale a acestuia, în conformitate cu prevederile Legii nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, precum şi cu prevederile Condiţiilor generale de furnizare a serviciilor Romtelecom. Considerăm că prin acordarea acestui drept de denunţare unilaterală clienţilor, interesele acestora sunt protejate, având posibilitatea să înceteze relaţia contractuală cu Romtelecom în cazul în care sunt nemulţumiţi de oferta companiei", au precizat reprezentanţii companiei la solicitarea ZIUA de CLUJ.

 

Comenteaza