Actori cu flori la Poștă, pictură murală la „Ghibu" și WhatsApp pentru pensionari, în cadrul Com’ON Cluj 2019

Peste 100 de tineri au implementat, pe parcursul lunii noiembrie, 37 de inițiative pentru un oraș mai bun în cadrul procesului participativ Com’ON Cluj-Napoca.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

87 de tineri, ale căror inițiative au fost votate de comunitatea clujeană, au colaborat în cadrul a 19 grupuri și, alături de alți prieteni-voluntari, și-au pus în aplicare ideile.

La evenimentele și campaniile realizate de tineri au participat în jur de 1.800 de vizitatori de toate vârstele. Ideile au fost puse în aplicare în 33 de spații din oraș, de la licee, la parcuri ori cinematografe, iar unele din aceste spații, precum încăperile de pe strada Tipografiei care au devenit spațiul artistic HalArt, au fost revitalizate în contextul Com’ON Cluj-Napoca.

„Să-nvețe bunicul cum e cu click-ul” i-a învățat pe pensionari să utilizeze aplicații precum WhatsApp sau Facebook Messenger, de care au nevoie pentru a dialoga cu familia. Altele au implicat în mod activ liceenii: în cadrul acțiunii interactive desfășurate la Liceul „Onisifor Ghibu”, artiști vizuali au creat, împreună cu elevii, o pictură murală interetnică inspirată din povești românești și povești maghiare.

Unele idei au fost puse în practică în instituții publice sau în jurul acestora. În cadrul unei acțiuni de terapie prin artă, membrii Create.Act.Enjoy i-au îmbrățișat și încurajat pe vizitatorii și angajații de la Poștă, cărora le-au oferit câte o floare pentru a le însenina ziua care, în unele instituții, îți pune adesea nervii la încercare.

Inițiativele au fost finanțate fiecare cu cel mult 4.500 lei de către Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca. Tineri cu vârsta între 14 și 35 de ani au abordat teme care se încadrează într-una sau mai multe din cele șase categorii-reper oferite de organizatori: up-date - aducerea împreună a noului cu vechiul din oraș (16 inițiative), bring-up - abordarea de teme noi în comunitate (21 de inițiative), green-up - mediul înconjurător și relația omului cu natura (6 inițiative), meet-up - activarea unor spații din oraș sau schimbarea funcțiunii acestora (21 de inițiative), close-up - povești individuale care ilustrează multiculturalitatea, diversitatea (21 de inițiative), grow-up - maturizarea clujenilor - de când sunt copii până devin cetățeni activi (26 de inițiative).

Cele 37 de propuneri câștigătoare au fost desemnate în urma unui proces de înscriere pe platforma oficială a procesului participativ - comoncluj.ro - și de vot online din partea comunității clujene.  Peste 3.000 de clujeni au acordat aproape 10.000 de voturi pentru 135 de idei înscrise de 127 de grupuri formate din 500 de tineri.

Com’ON Cluj-Napoca ‘19 este derulat de Grupul PONT, organizație înființată în 2009 care își propune inovarea socială prin participare, antreprenoriat și cultură, cu accent special pe tineri și digitalizare. Bazele acestui demers participativ au fost puse în contextul programului Cluj-Napoca 2015 Capitala Europeană a Tineretului.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza