Afaceristul-pilot de avion a renunţat la maşină

Afaceristul-pilot de avion a renunţat la maşină
Un om de afaceri din Cluj împătimit de avioane şi-a luat permis de pilotaj pentru a ajunge mai repede şi fără stresul de pe şosele la întâlnirile de afaceri. Cel mai util la deplasările în ţară se dovedeşte avionul particular, având în vedere lipsa de autostrăzi.

Sergiu Habago, patronul băncii de celule stem şi al unei firme de transport din Cluj, îmbină pasiunea sa pentru avioane cu afacerile. El merge la întâlnirile pe care le are în ţară, dar şi în restul Europei, pilotând avionul său particular, un Cessna, pe care a dat peste 100.000 de euro. "Este cel mai popular avion din lume. Este un Cessna 172, un aparat aflat în fabricaţie continuă din anii ‘60 şi care s-a produs în peste 47.000 de exemplare. Este cel mai popular avion produs în lume, fiind urmat de un fighter din al doilea război mondial făcut de ruşi în mare volum. Orice pasiune costă. Până la urmă, diferenţa dintre un bărbat şi un copil este costul jucăriilor. Avionul meu costă nou 305.000 de euro, dar eu l-am luat second", a spus Sergiu Habago.

Cum toate oraşele mari din România au un aerodrom pe care se poate ateriza, omul de afaceri mai foloseşte maşina doar când vremea nu-i permite să zboare. "Când vântul este calm, fac de la Cluj la Bucureşti o oră şi 20 de minute, iar cu maşina durează între 8 şi 10 ore, fără a respecta toate restricţiile de viteză. Un alt exemplu este Chişinău, unde ai nevoie de 15 ore să ajungi cu maşina pe drumuri foarte proaste. Oboseala este scutită cu un drum cu avionul care uneori durează maximum o oră. Am fost şi în Occident, în Belgia, Franţa, Austria, Ungaria, Polonia, Lituania şi aş mai putea să înşir", ne-a spus Habago. Avionul său consumă 30-40 litri de kerosen la oră, iar un litru costă 2 euro. Singura problemă, potrivit omului de afaceri, este că găseşte anevoie combustibil uşor. Clujul are din acest weekend două aerodromuri, la Dezmir şi pe cel nou, la Luncani.

 

Etichete
Comenteaza