ANCOM: măsurile împotriva apelării abuzive a numărului 112 nu mai sunt eficiente

ANCOM: măsurile împotriva apelării abuzive a numărului 112 nu mai sunt eficiente
Noile măsuri împotriva apelării abuzive sau accidentale a numărului de urgenţă 112 au fost agreate astăzi într-o discuţie între Autoritatea Naţională pentru Administare şi Reglementare în Comunicaţii şi reprezentanţii industriei telecom.
„Măsura provizorie de avertizare prin transmiterea unui număr de mesaje scurte, aplicată în perioada 20 martie – 20 iunie 2009, s-a dovedit a avea o eficacitate limitată, efectul ei tinzând să scadă în timp„, explică reprezentanţii ANCOM.

În aceste condiţii, abonaţii de telefonie care vor apela de cel puţin două ori în aceeaşi zi numărul de urgenţă vor primi un mesaj în care vor fi avertizaţi cu privire la încălcarea legislaţiei în vigoare. În cazul abonaţilor care au apelat abuziv serviciul de urgenţă de cel puţin 6 ori în cursul aceleiaşi zile, suplimentar faţă de transmiterea mesajului scurt, apelurile vor fi redirecţionate, timp de cinci zile, către un serviciu automatizat IVR (Interactive Voice Response = Sistem de Răspuns Automat), înainte ca apelul să fie transferat către un operator 112.

În ce priveşte apelurile involuntare, apelantului i se va cere să confirme intenţia de a apela numărul de urgenţă apăsând de două ori tasta „5”.

În cazul în care, după o aşteptare de 20 de secunde, apelantul nu efectuează procedura solicitată, acesta este deconectat. Măsurile vor deveni funcţionale din luna mai a anului viitor.

Comenteaza