Foto Asfalt pe podul ce trece autostrada peste Someş

Asfalt pe podul ce trece autostrada peste Someş
Asfalt pe podul ce trece autostrada peste Someş
Asfalt pe podul ce trece autostrada peste Someş
Asfalt pe podul ce trece autostrada peste Someş
Asfalt pe podul ce trece autostrada peste Someş
Asfalt pe podul ce trece autostrada peste Someş
Asfalt pe podul ce trece autostrada peste Someş
Asfalt pe podul ce trece autostrada peste Someş

Noi imagini de pe şantierul ciotului de 766 de metri care trebuie să lege Autostrada A3 Gilău-Câmpia Turzii de tronsonul Gilău-Nădășelu, finalizat încă din noiembrie 2017.

"La podul peste Canalul Someșul Mic se lucrează la hidroizolație și la refacerea pereului canalului în care s-au ridicat cele patru pile. Pe breteaua care duce traficul din Cluj-Napoca spre Nădășelu se așterne deja primul strat de asfalt. Între pod și capătul autostrăzii se așterne balast stabilizat. Ritmul de execuție din acest moment ne dă speranțe că acest mini-proiect va fi gata în aproximativ două luni", transmite Asociaţia Pro Infrastructura. 

Istoria acestui pod peste Someş este veche. El a fost inclus iniţial în lotul de autostradă pe care trebuia să îl facă Bechtel. Compania americană a început lucrul la pod, dar nu l-a terminat. În 2013 a fost reziliat contractul pe care Bechtel îl avea cu statul român.

Atunci când s-au licitat cei 8,7 km de autostradă dintre Gilău şi Nădăşel, în 2011, nu a fost cuprins şi acest pod în lucrare, pentru că la acel moment era în lucru la Bechtel, rezilierea contractului cu firma americană fiind făcută după finalizarea licitaţiei pentru tronsonul Gilău - Nădăşel.

În 2014 a mai fost o tentativă de realizare a acestui pod, dar ea a eşuat. Atunci a fost licitată proiectarea și execuția podului, care a fost, anulată însă pe motiv că ofertele ar fi fost neconforme. În 2015, s-a decis din nou scoaterea la licitație, doar pentru lucrările de execuție.

În 2017, şapte firme şi consorţii au depus oferte pentru finalizarea acestui pod. Două dintre asocieri conţin societăţi clujene: Nord Conforest, a fraţilor Ioan şi Dorin Aşchilean, şi Construcţii Napoca, a lui Ioan Bene. Licitaţia a fost câştigată însă de constructorul italian Tirrena Scavi.

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşelu au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul se ridică la 59 de milioane de euro, iar finanţarea este asigurată doar de la bugetul de stat. Tronsul a fost finalizat în 2017. 

Comenteaza