Autostrada Transilvania are, de sâmbătă, 52 de kilometri

Autostrada Transilvania are, de sâmbătă, 52 de kilometri
Cel mai mare avantaj al inaugurării tronsonului Turda – Câmpia Turzii îl reprezintă scurtarea cu zeci de minute drumului prin evitarea traficului de coşmar de pe DN1 între cele două municipii.
Premierul Emil Boc, împreună cu oficiali ai Ministerului Transporturilor şi ai constructorului magistralei, consoţiul Bechtel – Enka, vor inaugura cei 10 kilometri ai segmentului de autostradă dintre Turda şi Câmpia Turzii. De mâine va fi deschis circulaţiei întreg tronsonul 2B (singurul complet finalizat) al Autostrăzii Transilvania. Încă nu este lămurită problema datoriilor către constructor şi modalitatea de derulare a contractului între minister şi constructor în 2011.

În această seară, în jurul orei 18, deja o parte din maşinile oficiale erau aliniate în zona întrării de la Luna pe Autostrada Transilvania. „Sunt cel puţin 10 maşini cu girofare, e agitaţie mare, sunt o sumedenie de oameni cu veste reflectorizante. Cred că fac repetiţie generală pentru mâine dimineaţă”, ne-a declarat un martor ocular.

Principalul avantaj al tronsonului inaugurat mâine este câştigarea de zeci de minute bune pe relaţia Cluj-Mureş, susţin şoferii. „Fac de două ori pe săptămâna drumul Cluj - Braşov şi am folosit şi până acum traseul prin Turda, Târgu Mureş şi Sighişoara. Însă nu foloseam tronsonul de autostradă Gilău - Turda, pentru că pierdeam destul de mult timp până ajungeam, din Cluj-Napoca, pe autrostradă. Însă acum, dacă se deschide circulaţiei porţiunea Turda - Câmpia, voi folosi şi eu autostrada şi sunt sigur că voi economisi aproape o oră”, susţine Călin O., conducător auto la o companiei clujeană.
Eugen P. a invocat, în schimb, posibilitatea evitării traficului aglomerat dintre cele două municipii. „În mod normal, drumul dintre Turda şi Câmpia se poate face cam în 30 de minute asta din cauza numeroaselor treceri de prietoni din zona industrială al Turzii. Cei 10 km de autostradă dintre cele două oraşe îmi economisesc timp şi scad riscul de accidente. Unde mai punem că în zilele nu foarte aglomerate, sigur e radar la agăţat între Turda şi Câmpia”.

Inaugurarea de mâine lasă deschisă principala problemă: cea a continuării lucrărilor. „Nu avem, deocamdată, nici o proiecţie pentru cum vom lucra în 2011. Noi mai trebuie să primim încă 90 de milioane de euro aferente lucrărilor din 2010. Lucrările nu s-au efectuat numai pe acest tronson ci şi la Suplacu de Barcău (secţiunea 3C – n.red.). Ar fi bine să ştim cum să ne organizăm, să vedem de câţi oameni mai avem nevoie”, a declarat directorul de comunicare al Bechtel România, Bogdan Sgârcitu. El a precizat că la Bechtel, în prezent, lucrează circa 1.200 de persoane. „Vin toţi la serviciu, dar în ultima vreme, mulţi nu prea mai au ce să lucreze”, a precizat acesta. Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, administratorul sectorului 2B, nu a putut fi contactat.

Secţiunea Turda – Câmpia Turzii în cifre

Secţiunea de 10 km dintre Turda şi Câmpia Turzii include două noduri rutiere (Turda şi Luna), 9 structuri (pasaje subterane şi supraterane) şi 48 de podeţe, ne-au declarat oficialii Bechtel. Pe acest sector s-au efectuat următoarele lucrări şi s-au folosit următoarele materiale:

Excavare 475.000 m3
Umplere 1.500.000 m3
Beton 43.000 m3
Fundaţie balast şi piatră spartă 260.000m3
Asfalt 190.000 tone
Gard protecţie 42.000 m2
Parapeţi 55.000 m
Marcaj rutier 14.500 m2
Comenteaza